نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

دولت بودجه احیای دریاچه ارومیه را تخصیص دهد

دولت بودجه احیای دریاچه ارومیه را تخصیص دهد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس از رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا قبل از سفر به استان آذربایجان و ارومیه بودجه مورد نیاز برای احیای دریاچه ارومیه را پرداخت کند.
به گزارش آراز آذربایجان، سیدسلمان ذاکر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: از رئیس جمهور و آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست می کنم قبل از سفر به استان آذربایجان غربی و ارومیه بودجه دریاچه ارومیه را پرداخت کنند.وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است، گفت: دریاچه ارومیه، پارک ملی قلب آذربایجان، هویت ملت ایران و مردم آذربایجان بوده و احیای آن مطالبه مردم این منطقه است.
هزینه های زیادی برای احیای این دریاچه شده است اما در نهایت به خاطر چند صد میلیارد که مطالبه پیمانکاران و کشاورزان است آب به دریاچه ارومیه نرسیده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: بنده به همراه ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس نامه ای امضا کرده و به آقای میرکاظمی دادیم و درخواست داریم اعتبارات دریاچه ارومیه واریز شود.
خارج کردن دستگاه های TBR نیاز به هزینه دارد لذا از مسئولان درخواست داریم این اعتبارات را تخصیص دهند. انتظار داریم دریاچه ارومیه امسال احیا شود.وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، افزود: از ریاست قوه قضائیه درخواست دارم در خصوص ساخت و ساز و صدور مجوز به املاک قولنامه ای کمک کنند، شهرهای کشور قفل شده و درآمد آن ها کاهش پیدا کرده است. کدام مناطق محروم دارای سند است؟ چرا اجازه نمی دهید مردم خودشان برای خودشان مسکن بسازند؟

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 11