۱۵ باخت در ۲۲ بازی، نتیجه تیم دست و پا بسته شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال

۱۵ باخت در ۲۲ بازی، نتیجه تیم دست و پا بسته شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال

آرازآذربایجان- مرحله مقدماتی سی و یکمین دوره لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در حالی به پایان رسید که تیم والیبال دست و پا بسته شهرداری ارومیه با ۱۵ باخت از ۲۲ بازی خود، جواز حضور در پلی آف را پیدا نکرد و یکی از ضعیف ترین نمایش های تاریخ والیبال ارومیه را رقم زد.
۲۲ دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در مدت چهار ماه از ۱۶ مهر تا ۱۵ بهمن برگزار شد و تیم های بانک سرمایه، شهرداری تبریز، سایپا، پیکان، شهرداری ورامین، کاله مازندران، خاتم اردکان و هاوش گنبد به مرحله بعدی راه یافتند و تیم های والیبال ساری و رعد پدافند کاشان نیز راهی دسته یک شدند.
در این بین تیم های شهرداری ارومیه و شمس نیز با قرار گرفتن در بین تیم های راه یافته به مرحله بعدی و سقوط کننده به لیگ دسته یک، تنها در لیگ باقی ماندند و نتوانستند لیگ را در پلی آف ادامه دهند.
تیم والیبال شهرداری ارومیه که از بازیکنان پا به سن گذاشته و جوان بومی و تنها ۲ بازیکن غیربومی در ترکیب خود استفاده می کرد، امسال کارنامه خوبی نداشت؛ به طوری که از ۲۲ بازی خود، هفت برد به دست آورد و علاوه بر باخت ۱۳ دیدار، ۲ دیدار را نیز به علت رای کمیته انضباطی به حریفان واگذار کرد.
تیم ساری که رده یازدهم لیگ ۱۲ تیمی امسال را به خود اختصاص داد، تنها تیمی بود که شهرداری ارومیه موفق به برد ۲ بازی رفت و برگشت مقابل آن شد و حتی تیم رعد پدافند کاشان نیز که در قعر جدول جای گرفت، توانست یکی از دیدارها مقابل شهرداری ارومیه را به نفع خود به پایان ببرد.
علاوه بر تیم های ساری و کاشان، شهرداری ارومیه در مقابل تیم های خاتم اردکان، در دور رفت و هاوش گنبد، پیکان تهران و سایپا در دور برگشت به پیروزی رسید.
نکته حائز اهمیت در خصوص شهرداری ارومیه از دست دادن ۲ بازی به علت رای کمیته انضباطی بود؛ این تیم در مقابل پیکان تهران در ست پنجم با اعتراض به داوری، بازی را نیمه تمام رها کرد و سه بر صفر بازنده شد و در مقابل سایپا نیز حضور نیافت تا امتیاز این بازی را نیز سه بر صفر از دست بدهد.
از جمله موارد مهم در خصوص تیم شهرداری ارومیه در لیگ سی و یکم، باخت هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل پنج تیم شهرداری تبریز، شهرداری ورامین، بانک سرمایه، شمس و کاله مازندران بود که در سابقه والیبال ارومیه کمتر می توان این نوع باخت ها را مشاهده کرد.
بهترین برد تیم شهرداری ارومیه در لیگ سی و یکم مربوط به دیدار با رعد پدافند کاشان در هفته چهارم بود که تنها برد سه بر صفر برای والیبالیست های ارومیه ای در این دیدار را رقم زد.
بدترین باخت نیز به دیدار مقابل بانک سرمایه در هفته هفدهم اختصاص داشت که شهرداری ارومیه تنها باخت سه بر صفر درون زمین خود را در این دیدار رقم زد و حرفی برای گفتن مقابل تیم کهکشانی بانک سرمایه با ستاره های ملی اش نداشت.
دیدار مقابل شمس در هفته دوم در ارومیه را می توان نزدیک ترین باخت شهرداری دانست؛ به طوری که دو تیم در پنج ست نفس گیر با یکدیگر جنگیدند و تیم شمس در ست پنجم با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به پیروزی رسید که طولانی ترین دیدار شهرداری نیز به شمار می رفت.
نکته قابل تامل در دیدارهای تیم والیبال شهرداری ارومیه در لیگ سی و یکم والیبال کشور، کشیده شدن ۹ دیدار این تیم به ست پنجم بود که از این نظر یک رکورد در لیگ امسال به شمار می رود.
از این دیدارها، پنج باخت و سه برد نصیب تیم شهرداری ارومیه شد و دیدار این تیم با پیکان نیز در میانه های ست پنجم ناتمام ماند.
نتایج دیدارهای داخل خانه شهرداری ارومیه کمی بهتر از دیدارهای خارج از خانه بود به طوری که این تیم در سالن معروف به ‘دورنالار یوواسی یا لانه درناها ‘ چهار برد و هفت باخت کسب کرد ولی در دیدارهای خارج از خانه سه برد داشت و هشت بازی را به میزبانان خود واگذار کرده بود.
تیم شهرداری ارومیه به همین نسبت در دور برگشت موفق تر ظاهر شد و با چهار برد و هفت باخت، بهتر از نتیجه سه برد و هشت باخت دور رفت بازی کرد ولی بردهای متوالی هفته های بیست و یکم و بیست و دوم مقابل پیکان و سایپا نیز نتوانست این تیم را راهی هشت تیم برتر کند.
از جمله نکته های قابل توجه و کم نظیر دیدارهای شهرداری ارومیه در لیگ سی و یکم، تجربه ۶ باخت پیاپی در ۲ مقطع مختلف لیگ بود به طوری که این تیم در هفته های ششم تا یازدهم و همچنین پانزدهم تا بیستم ۶ باخت پیاپی را در دیدار مقابل تیم های گوناگون به خود اختصاص داد.
شهرداری ارومیه در لیگ امسال ۳۸ ست را برد، ۵۳ ست را به تیم های حریف واگذار کرد، یکهزار و ۸۸۷ امتیاز گرفت و ۲ هزار و ۷۹ امتیاز نیز از دست داد.
جالب توجه در خصوص تیم والیبال شهرداری ارومیه این است که این تیم در صورت توجه به امتیازها در رده هشتم جدول قرار می گرفت ولی با توجه به نحوه جدید رده بندی در رشته والیبال که با شمارش بردها در کل دیدارهای تیمی حاصل می شود، این تیم رده دهم را از آن خود کرد.
با توجه به این آمار و باخت های پی درپی تیم والیبال شهرداری ارومیه می توان این تیم را مستعد تغییرات اساسی در ترکیب بازیکنان و کادر فنی و حتی مدیریت دانست.
در صورت ادامه کار این تیم در لیگ سی و دوم، حضور بازیکنان جوان، شاداب و در عین حال با تجربه که در بین ارومیه ای های لیگ امسال کم نبودند، جایگاه شهرداری در لیگ آینده را در رده های بالای جدول و شانس قهرمانی ارتقا می بخشد.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


3 + = هشت