دولت از سرمایه گذاری در ایجاد صنایع فرآوری حمایت می‌کند

دولت از سرمایه گذاری در ایجاد صنایع فرآوری حمایت می‌کند

آراز آذربایجان ،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به رویکرد دولت برای جلوگیری از خام فروشی در منطقه، گفت: از هر اقدامی برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع فرآوری حمایت می‌کنیم.
جواد کرمی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه بزرگ شیشه در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای معادن غنی است که فرآوری مواد استخراج شده از این معادن نه تنها استان بلکه کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار می‌دهد.
وی با اشاره به پتانسیل مرزی و جغرافیایی آذربایجان‌غربی، آن را یک مزیت برای توسعه صادراتی عنوان کرد و افزود: این استان دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود که متاسفانه بهره برداری شایسته‌ای از این ظرفیت نشده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به سرمایه گذاری پیش بینی شده در حوزه شیشه سازی، اضافه کرد: تصمیم برای این سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری در آذربایجان‌غربی در همان جلساتی نهایی شد که تحت عنوان «یکشنبه‌های تولید» نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: عملا بازدید از واحدهای اقتصادی فقط بخشی از یکشنبه‌های تولید است و جلسات تخصصی و مختلفی در تکمیل همان بازدیدهای میدانی تشکیل و ضمن ارائه راه چاره برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، برای جذب سرمایه گذار جدید نیز برنامه‌های تخصصی پیشنهاد می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد دولت در حمایت از سرمایه گذاری در منطقه گفت: استاندار آذربایجان‌غربی نگاه ویژه‌ای به جذب سرمایه گذار و کاهش بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری در این راستا دارد که رویکرد مسیر توسعه را هموارتر می‌کند.
«عبدالحمید سرتیپی» یکی از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت را تسهیل و رفع موانع پیش روی تولید کنندگان عنوان کرد و افزود: در تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی پیش بینی شده برای آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ هستیم.
یک کارخانه شیشه سازی با سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰ میلیون دلاری در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه با حضور مسوولان بخش دولتی و خصوصی کلنگ زنی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


+ دو = 6