نارنجی به نقشه کرونایی آذربایجان‌غربی بازگشت

نارنجی به نقشه کرونایی آذربایجان‌غربی بازگشت

آراز آذربایجان،رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان پس از ۸۵ روز گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، خوی و چایپاره به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر وضعیت داده‌اند که نشان می‌دهد مردم باید بیش از پیش، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
محمدامین ولی‌زاد افزود: در حال حاضر ۱۰ شهرستان آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه در وضعیت زرد و پنج شهرستان جنوب این استان هم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
وی اظهار کرد: علاوه بر ارومیه، شهرستان‌های میاندوآب، سلماس، اشنویه، تکاب، ماکو، پلدشت، شوط، سردشت و چالدران دارای وضعیت زرد هستند.
ولی‌زاد اضافه کرد: شهرستان‌های مهاباد، نقده، پیرانشهر، بوکان و شاهین دژ هم در وضعیت آبی بوده و وضعیت بهتری نسبت به مناطق دیگر استان دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق برآوردها وضع شهرستان‌های خوی، چایپاره، سردشت، تکاب، سلماس، شوط و ماکو نسبت به هفته گذشته بدتر شده ولی وضعیت بقیه مناطق استان تغییری نکرده است.
دکتر ولی‌زاد با اشاره به قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونایی ۱۴۳ شهرستان کشور تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام ویژه به انجام واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه در این شرایط ضروری است که امیدواریم با اهتمام مردم، در استان ما هیچ شهرستانی به سمت وضعیت قرمز حرکت نکند.
آذربایجان غربی از اواسط اسفند پارسال فروکش خیز ششم کرونا را تجربه کرده بود ولی طی سه هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و در هفته اخیر با افزایش بیماران بستری روبرو بوده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


8 × نُه =