مدير استاني ستاد احياي درياچه اروميه در آذربايجان‌ غربي:

دریاچه ارومیه بیش از ۲ میلیارد مترمکعب از حجم آبی‌اش را از دست داد

دریاچه ارومیه بیش از ۲ میلیارد مترمکعب از حجم آبی‌اش  را از دست داد

گروه خبر: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی با اشاره به کاهش ۲ میلیارد و یک میلیون مترمکعبی حجم دریاچه ارومیه گفت:هم اینک حجم آبی آن ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب و مشابه سال گذشته نیز چهار میلیارد و ۷۱ میلیون مترمکعب بود.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ۱۲۷۰٫۶۴ است که در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۲۶ متر بود کاهش را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز به دو هزار و ۶۲ کیلومترمربع رسیده و در مقایسه با مشابه سال گذشته که سه هزار و ۳۲۴ کیلومترمربع بود کاهش یک هزار و ۲۶۲ کیلومتری داشته است.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش دو میلیارد و یک میلیون مترمکعبی حجم دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون حجم آبی آن دو میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب و مشابه سال گذشته نیز چهار میلیارد و ۷۱ میلیون مترمکعب بوده است.
وی افزود: در درازمدت تراز دریاچه ۱۲۷۴٫۲۷، وسعت آن دو هزار و ۲۷ کیلومترمربع و حجم آبی آن ۱۶ میلیارد و ۲۶ میلیون مترمکعب بوده است.
سرخوش اظهار داشت: در میانگین درازمدت سال آبی نیز شاهد تراز ۱۲۷۴٫۵۱ متری، وسعت چهار هزار و ۶۹۸ مترمربعی و حجم ۱۷ میلیارد و ۳۲ میلیون مترمکعبی بوده ایم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = بیست یک