نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:

تصرف در مفاهیم انقلابی خطرناک‌ترین هجمه تهدید‌کننده انقلاب است

تصرف در مفاهیم انقلابی خطرناک‌ترین هجمه تهدید‌کننده انقلاب است

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اساساً مهم‌ترین دستبرد به یک انقلاب در ابعاد نرم افزاریست و هجمه خطرناکی که می‌تواند انقلاب اسلامی را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی و تغییر کارکد و اثرگذاری آن‌هاست. حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسم اجلاس روحانیت کنگره سرداران و ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در حسینیه ثارالله ارومیه با تاکید بر نقش و جایگاه روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از ابتدا تاکنون پیوسته در تلاش بوده‌اند تا هویت اسلامی را در ایران و حتی در دیگر کشورهای اسلامی مسخ کرده و در مدیریت اسلامی نظام ایجاد اختلال کنند.
وی تصریح کرد: مقابله با این توطئه و خواست دشمن و خنثی سازی نقشه شوم آنان که در بطن آن تجزیه ممالک اسلامی نهفته نیازمند هوشیاری علما و ایفای نقش روحانیون است که تا کنون نیز شکست دشمن را در پی داشته است.
سعیدی گفت: اساساً مهم‌ترین دستبرد به یک انقلاب در ابعاد نرم افزاریست و هجمه خطرناکی که می‌تواند انقلاب اسلامی را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی و تغییر کارکد و اثرگذاری آن‌هاست.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون در این خطر بزرگ نقشی بسیار مهم بر عهده دارند و می‌بایست با بصیرت افزایی در جامعه خطرات دشمن را دفع کنند.
وی افزود: روحانیون در بسیاری از عرصه‌ها منشأ اثر بوده‌اند و نقش آنان در دفاع از اخلاق تبلیغ دین و آموزش‌های مورد نیاز جامعه در کنار روشنگری و تربیت جوانان و نوجوانان در مساجد بر همگان روشن است.
سعیدی افزود: روحانیون در دوران دفاع مقدس در سنگرهای رزمندگان اسلام حاضر شده و علاوه بر تبلیغ دین همچون درگیر رزمنده‌ها نقش آفرینی کرده و خوش درخشیدند و بسیاری از آنان در همین راه به شهادت رسیدند و جاودانه شدند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک بعدی نبودن روحانیت و توانمندی این قشر در عرصه‌های مختلف حتی مدیریت و فرماندهی یگان‌های عملیاتی از ویژگی‌های بارز این قشر است.
وی افزود: حضور مستمر و اثرگذار روحانیون در جبهه‌ها در دوران ۸ سال دفاع مقدس هم در افزایش معنویت در جبهه و هم در افزایش توان رزمی رزمندگان نقش مهمی داشت و در این میان ایفای نقش روحانیون در بحث مقابله با جنگ روانی دشمن اهمیت بسیار اثرگذار بود.سعیدی گفت: روحانیون در آذربایجان غربی نیز ۷۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند و در حقیقت حضور روحانیت در مقابله با دشمن نشانه و گواه صادقی است بر حقانیت رزمندگان اسلام و در عین حال استبداد و کج فکری جبهه مقابل را به اثبات می‌رساند.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت تبیین اسلام ناب محمدی بوده و شکل دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی رسالت همیشگی این قشر اثرگذار است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سیدجمال الدین اسدآبادی، شیخ محمد عبده، سید قطب، شیخ شلتوت، آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) منادیان بیداری دینی در تاریخ معاصر هستند.
سعیدی تصریح کرد: ۱۵۰ سال اخیر علما و روحانیون نقش سنگین پاسداری از اندیشه‌های اسلامی را بر عهده داشتند در حالی که مکاتب و گفتمان‌های انحرافی از جمله لیبراسیم مارکسیسم، سکولاریسم و ملی‌گرائی در این سالها کیان اسلام را تهید کرده و همچنان این تهدید ادامه دارد.وی گفت: امروزه جغرافیای جهان اسلام و منطقه غرب آسیا جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیر دینی شده بنابراین باید گفتمان نبوی و سنت نبوی جایگزین شود و در این میان شناخت دشمن یکی از تکالیف روحانیت شیعه و سنی است چراکه خطر اصلی برای علماء و جهان اسلام اشتباه گرفتن دشمن است.سعیدی تصریح کرد: سکوت روحانیت در برابر انحراف و دشمنان جایز نیست چون تمامی سعی دشمن با بهره‌گیری از انواع دسیسه‌ها بر تضعیف جمهوری اسلامی استوار است.
وی افزود: هدف نخست از تهاجم فرهنگی دشمن تقابل با اسلام و قرآن است و در حقیقت دشمن با ترویج اسلام هراسی و جنگ‌های نیابتی می‌خواهد تخریب چهره اسلام را بیش از پیش رقم بزند گرچه تاکنون با توهین به قرآن و آتش زدن آن هم به مقصود خود نرسیده‌اند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه با هدف مقابله با خیزش‌های اسلامی و ایجاد تقابل بین ملل اسلامی در کنار تضعیف توان نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی از سوی استکبار اتفاق می‌افتد.
*۴ هزار شهید روحانی نشانه علمداری آنان در پاسداری از انقلاب است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تقدیم ۴ هزار شهید از قشر روحانی نشانه علمداری آنان در پاسداری از انقلاب اسلامی است. سردار غلامحسین غیب پرور نیزدراین مراسم با تاکید بر نقش و جایگاه روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون در قرون پی در پی علمدار حرکت‌های اسلامی بوده‌اند.وی تصریح کرد: تقدیم ۴ هزار شهید از قشر روحانی نشانه علمداری آنان در پای انقلاب است و شکرانه این علمداری نیز سکان‌داری این انقلاب به دست فردی است علمدار ولایت نیز هست و همه اینها یک نعمت بوده و باید قدردان آن باشیم
وی با گرامیداشت ایام ماه ربیع الاول گفت: در روزهای آتی هفته وحدت را گرامی خواهیم داشت و این هفته فرصتی برای بزرگداشت نقش روحانیون نیز هست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: نقش استان آذربایجان غربی در پاسداری از نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف به سایر بارز بوده و به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت همچنان که از این خطه کشور ۷۸ شهید روحانی تقدیم انقلاب شده است.
وی تصریح کرد: حدود یک سوم از شهدای این خطه از ایران اسلامی مربوط به برادران اهل سنت است و خود این موضوع پیام خاصی دارد
غیب پرور با گرامیداشت آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: وظیفه هدایت مسلمین چه در زمان غیبت کبری و چه در زمان غیبت صغری با امام زمان (عج) است که در زمان غیبت کبری از طریق نواب اربعه انجام می‌شد و امروزه این نقش از طرف روحانیت در حال انجام است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حقیقت نقش روحانیون در دوران غیبت امام زمان (عج) یک کارکرد بی بدیل و ممتاز است و بسیاری از علمای ما در همین راه مجاهدت کرده و در نهایت به شهادت رسیده‌اند.
وی افزود: شیخ فضل الله نوری در دوران معاصر، شهید اشرفی اصفهانی، شهید صدوقی شهید دستغیب و شهید آیت الله مدنی از جمله همین مجاهدانی هستند که راه اعتلاء مکتب انتظار و دین مبین اسلام نقش آفرینی کرده و به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی با یادکرد نحوه شهادت تعدادی از روحانیون در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حرکت اسلام یک رویه مستمر و همیشگی است بنابراین جلوداری این حرکت می‌بایست با حضور روحانیون ادامه یابد و در این میان باید تربیت شاگردانی همچون بهشتی‌ها و مطهری‌ها که رویه امام خمینی بود توسط همه روحانیون بزرگ دنبال شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = شش