یک مسئول اعلام کرد

خوی پیشرو کشت بهاره در آذربایجان غربی

خوی پیشرو کشت بهاره در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیشترین شهرستان دارای کشت بهاره متعلق به خوی است که عمده محصول زیر کشت آفتابگردان و کدوی آجیلی است.
خسرو شهبازی با بیان اینکه بیش از ۱۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات بهاره قرار دارد، افزود: کل سطح اراضی زراعی استان ۷۲۰ هزار هکتار است که ۲۵ درصد به کشت بهاره و ۷۵ درصد به کشت پاییزه به مساحت ۵۴۱ هزار هکتار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: محصولات پاییزه شامل انواع سبزی و صیفی، چغندرقند، محصولات علوفه ای، کدو آجیلی و آفتابگردان، کنجد و محصولات پاییزه شامل گندم و جو آبی و دیم، نخود و عدس دیم، کاملینا و گلرنگ، یونجه و اسپرس دیم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیشترین تنوع کشت مربوط به شهرستانهای ارومیه، میاندوآب، شاهیندژ و بوکان است، ادامه داد: ارومیه، میاندواب و شاهین دژ بیشترین سطح زیر کشت بهاره را پس از خوی دارند.
شهبازی با بیان اینکه همه سطوح با رعایت برنامه ابلاغی الگوی کشت کاشته شده است، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای توزیع نهاده‌ها نیز در استان انجام و بذرهای اصلاح شده و سموم مورد نیاز کشاورزی در مراکز توزیع بذر و کود موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ضروری است تا کشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصیه‌های ترویجی و تحقیقاتی کارشناسان نسبت به کشت اقدام کنند تا دچار خسارت‌های ناشی از کشت در زمان غیر مناسب مانند سرمازدگی نشوند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۴:۳۳ ب.ظ

دیدگاه


× 5 = چهل پنج