نائب رئيس مجلس در اورميه :

وعده افزایش یارانه ها دروغ و ظلم بزرگی در حق ملت است

وعده افزایش یارانه ها دروغ و ظلم بزرگی  در حق ملت است

گروه خبر:نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وعده افزایش یارانه ها دروغ و ظلم بزرگی در حق ملت است وباید از آن آقایی که وعده افزایش یارانه را داده است باید خواست تا منبع تامین آن را نیز اعلام کند. مسعود پزشکیان در ارومیه با تاکید بر اینکه برای بیان حقایق نباید با دید سیاسی و مغرضانه عمل کرد، افزود: با نیم نگاهی به بیمارستان های افتتاح شده و طرح های بهداشتی و درمانی می توان به سادگی به اقدام ارزشمند دولت در این حوزه پی برد. وی اقدام دولت روحانی را در راستای احیای دریاچه ارومیه را نیز موفق عنوان کرد و افزود: عده ای هم اکنون اقدام دولت در رابطه با احیای دریاچه ارومیه را نشانه رفته اند.
پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی باید انجام می گرفت که نشده است؟ ادامه داد: آیا غیر از این است که با وجود کاهش بارندگی ها در منطقه تراز آبی دریاچه ارومیه به جای کاهش، بیش از ۸۰ سانتیمتر افزایش یافته است. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت روحانی در بحث مدیریت منابع آبی حساس بوده و اقدام قابل قبولی انجام داده است. پزشکیان با بیان اینکه دولت گذشته ما را در بحث رسیدگی به موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه فریب داد، اذعان کرد: با توجه به نبود بازدید های میدانی نمایندگان مجلس از طرح های احیای دریاچه ارومیه، دولت گذشته با ارائه آمار و ارقام اشتباه مردم را فریب داد. وی با اشاره به وعده های رئیس دولت گذشته در رابطه با ریشه کنی بیکاری در کشور گفت: متاسفانه با دادن وعده های دروغ به شعور مردم توهین کردند ولی عده ای در عین ناباوری برای آنان سوت و کف زدند. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با دروغ دانستن وعده افزایش یارانه ها، گفت: از آن آقایی که وعده افزایش یارانه را داده است باید خواست تا منبع تامین آن را نیز اعلام کند. مسعود پزشکیان قالب کردن دروغ به مردم را بزرگترین ظلم در حق ملت دانست و افزود: شیطان برهمان کسانی نازل می_شود که تحت تاثیر دروغ قرار می گیرند و بدون اطلاع از اصل موضوع، اقدام به جوسازی و تهمت زدن می کنند. وی با بیان اینکه عده ای راه را بلد نیستند و به مردم راه نشان می دهند، اظهار کرد: مگر می شود همه خواب بروند و هزاران میلیارد اختلاس شود؟ اگر بنا به برخورد با متخلف است چرا با سایرین برخورد نمی کنند؟ وی از کسانی که حقوق های نجومی را به عنوان بهانه ای برای تاخت و تاز به دولت مطرح می_کنند خواست تا اگر جرات بیان حقایق را دارند، پیگیر دزدی های قطر در ذخایر مشترک نفتی با ایران باشند. پزشکیان با بیان اینکه ایران رنگین کمانی از اقوام است، گفت: برتری به دین و نژاد نیست و این انسانیت افراد است که به آنان بها می دهد. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تحریم ها در وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: تحریم ها سبب از دست رفتن بازارهای جهانی ایران شد که به این زودی ترمیم نخواهد شد و منتقدان برجام و حامیان تحریم ایران باید کمی انصاف داشته باشند. پزشکیان با انتقاد از وضعیت فعلی کشور، گفت: ایران همان کشوری است که مردمش راضی به دریافت پول از جهاد سازندگی بابت حق الزحمه نبودند؛ امروز چه بلایی بر سر مردم آمده است که برای ۴۵ هزار تومان شعار انتخاباتی سر می دهند؟ وی در پایان با اعلام اینکه خود یک بسیجی انقلابی است اذعان کرد: بنده بسیجی هستم ولی نه مانند آن افرادی که برای فرار از سربازی و سهولت در استخدام عضو بسیج شده اند. این برنامه که به محوریت انتخابات در دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد، با تریبون آزاد دانشجویان همراه بود. همچنین مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و روند انجام عملیات اجرایی آن بازدید کرد.
در این بازدید که با حضور روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی انجام شد، مسعود پزشکیان با اقدامات انجام شده در خصوص احداث این مرکز درمانی و مشکلات پیش روی آن آشنا شد و برای همراهی در راستای بهبود روند احداث آن قول مساعد داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در این بازدید گفت: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، ۶ هزار مترمربع مساحت دارد و دارای یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل و ۴۵۰ تخت فعال در قالب ۱۹ بخش بستری، اورژانس اتاق_های عمل، واحدهای پاراکلینیک و واحدهای اداری است.جواد آقازاده افزود: این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز در ارائه خدمات آموزشی، درمانی، پژوهشی و مرکز تروما در سطح استان فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: برای طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) و انتقال آن از محل کنونی در خیابان ارشاد به محل فعلی در خیابان شفا نزدیک به ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است. بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در سال ۱۳۷۴ به دست آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد و در روز سوم خرداد سال ۱۳۷۵ با ظرفیت اسمی ۲۹۸ تختخواب با دو بخش جراحی عمومی مردان و زنان و درمانگاه عمومی به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین نایب رییس مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده آذربایجان غربی بازدید کرد.
در این بازدید مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در مقابله با سیل و مقاوم سازی واحد های روستایی گفت: از نخستین لحظه وقوع سانحه دلخراش سیل در شهرستان_های ارومیه و اشنویه با اعزام ماشین آلات سنگین در یاری رساندن به سیل زدگان وارد عمل شدیم و در مدت حداکثر یک هفته اماکن خسارت دیده به ویژه واحدهایی مسکونی روستایی و شهری تعیین خسارت شدند.
محمود بدلی افزود: بعد از ۹ روز عملیات بازسازی و آوار برداری با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور شروع شد.
وی اظهار کرد: برای تمامی خسارت دیدگان پرونده تشکیل شده و برای معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات بلاعوض آمادگی داریم.
وی اضافه کرد: تا پایان بازسازی در کنار سیل زدگان خواهیم ماند و در این راستا از مردم و مسئولان دعوت می کنیم در اتمام ساخت مساکن مقاوم در کمترین زمان ممکن این نهاد را یاری کنند.
روز پنجشنبه / ۲۴ فروردین/ بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان_غربی آغاز و تداوم این بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دلیل گرمای هوا، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه_ها شد.حادثه وقوع سیل در شهرستان های مختلف استان ۲ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات، منازل روستایی، ابنیه و مزارع کشاورزی در استان وارد کرد.
براثر سیلاب یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، ۵۰۰ میلیارد ریال به پل ها و جاده ها، ۳۸ میلیارد ریال به تاسیسات آب شرب و ۳۵۰ میلیارد ریال به واحدهای مسکونی خسارت وارد شد.
در سیلاب های آذربایجان غربی در مناطق مرکزی و جنوب استان به حدود ۲ هزار واحد مسکونی و اراضی کشاورزی و باغات در شهر محمدیار نقده و ۹۰ روستا در شهرستان ارومیه و شهرهای جنوبی استان آسیب وارد شده است.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت_های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.
۴۳ نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده که امکان بروز ۳۴ نوع آن در ایران و ۲۷ نوع این حوادث در استان وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


چهار − 3 =