معاون رييس جمهور در سردشت:

خدمات انجام شده در سردشت در شان مصدومان شیمیایی نیست

خدمات انجام شده در سردشت در شان مصدومان شیمیایی نیست

گروه خبر: معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدماتی برای مصدومان شیمیایی سردشت انجام شده اما این خدمات در شان و جایگاه مصدومان شیمیایی این منطقه نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت با بیان اینکه هنوز هم پس از ۳۶ سال، آثار این بمب‌ها در جسم مردم و مصدومان سردشت باقی مانده است، افزود: در حوزه خدمات بهداشتی در سطح کشور کارهایی انجام شده اما خدمات در سردشت باید ویژه و به صورت مضاعف باشد لذا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات گسترده‌ای در کلینیک جدید به مصدومان شیمیایی ارائه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ۱۳۶۶ به عنوان مایه ننگ کشورهای غربی و استکبار جهانی در جهان ثبت شده است، گفت: کشورهای غربی رژیم بعث عراق را به بمب‌های شیمیایی تجهیز کردند و این رژیم این بمب‌ها را علیه مردم ایران و در سردشت به کار گرفت.
معاون رییس‌جمهور گفت: در آن موقع هیچ صدای اعتراضی از کشورهای غربی به دلیل استفاده رژیم بعث از سلاح شیمیایی بلند نشد اما برخی از مصدومان شیمیایی سردشت در سال‌های اخیر، مظلومیت خود را در مجامع بین المللی بیان کردند.
وی ادامه داد: حقوق بشر امریکایی یعنی جنایت سردشت که مردم عادی و غیر مسلح را با بمب شیمیایی مورد هدف قرار دادند، منهدم کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس نیز بخش دیگری از این جنایت‌ها است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت دورغین کشورهای غربی از ناآرامی‌های سال گذشته در کشورمان نیز گفت: استکبار جهانی در حالی که علیه مردم این منطقه جنایت شیمیایی انجام داده بود، در حوادث سال گذشته خود را حامی و مدافع حقوق بشر و ملت کُرد معرفی می‌کرد.
سردشت به قطب درمانی در منطقه تبدیل می_شود
معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: راه اندازی کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت می‌تواند سردشت را به یک قطب درمانی در منطقه تبدیل_کند.سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همچنین در آئین افتتاح کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت اظهار کرد: دشمن با بمباران شیمیایی این منطقه جنایت بزرگی را مرتکب شد و مردم بی دفاع را ناجوانمردانه بمباران کرد.
وی ادامه داد: هفته جاری یادآور خاطرات ناخوشایندی برای مردم ایران است و حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از مسئولان دولتی و بمباران شیمیایی سردشت هرگز از یاد و خاطره‌ها نمی‌رود.
معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه راه اندازی این کلینیک می‌تواند سردشت را به یک قطب درمانی در منطقه تبدیل کند، افزود: بنیاد شهید تمام خدمات لازم را برای جانبازان شیمیایی سردشت ارائه خواهد کرد.کلینیک مصدومین شیمیایی خاتم الانبیا (ص) سردشت با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسید.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 48