حمایت از فیلم‌سازان با طرح‌های خوب اجرایی می‌شود

حمایت از فیلم‌سازان با طرح‌های خوب  اجرایی می‌شود

گروه فرهنگی:تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی »سینمای کوتاه« گفت: هدف توسعه و گسترش فیلم کوتاه است که در برنامه »فیلم‌ساز شو« با اختصاص هزینه ساخت به اجرا گذاشته می‌شود.
اسدالله بدوی‌پور تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی »سینمای کوتاه« در مورد طرح جدید این برنامه گفت: یک بخش ویژه برای برنامه تلویزیونی »سینمای کوتاه« در نظر گرفته شده که با عنوان »فیلم‌ساز شو« به اجرا گذاشته می‌شود.
در این طرح هر ماه یک ایده و یا اثر منتخب در حوزه فیلم‌های کوتاه انتخاب شده و به آن هزینه ساخت تعلق می‌گیرد.
مبلغ هزینه نیز از نگاه‌داران تعیین می‌شود تا به هدف معرفی فیلم‌سازان فیلم کوتاه و بهتر دیده شدن آثار آنان، روی آنتن برود.
وی ادامه داد: جمع‌آوری، پالایش و انتخاب فیلم‌های کوتاه طی یک فراخوان از شبکه آی فیلم اعلام شد و پس از آن تعدادی از آثار به دست ما رسیده است که در نهایت هر ماه یک اثر می‌تواند برنده جایزه ویژه که همان کمک هزینه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی برای ساخت است، در اختیار بگیرد.
به دلیل کمبود بودجه تنها یک برنده در برنامه »فیلم‌ساز شو« وجود دارد و دو اثر برتر دیگر در رتبه‌های بعدی هستند که می‌توانند از نظارت و راهنمایی‌های داوران آثار استفاده کنند.
بدوی‌پور در مورد طرح حمایت از سازندگان فیلم کوتاه تاکید کرد: هدف ما توسعه و گسترش استعداد‌های جوان است که هزینه لازم برای ساخت فیلم کوتاه را ندارد و بدین ترتیب می‌توانند آثار خوب را تولید و تجربه‌اندوزی بیشتری داشته باشند.
وی دشواری‌های کار برای شکل‌گیری برنامه »فیلم‌ساز شو« را مورد ارزیابی قرار داد و بیان کرد: در این طرح پروسه نامه‌نگاری و مکاتبات زمان‌بردار در بر داشت و نیاز به گذراندن جلساتی بود که توسط مدیر شبکه آی فیلم پیگیری شده تا به تصویب رسید.
چنانچه بازخورد‌های خوبی از این برنامه دریافت شود، قطعا بودجه بیشتری در اختیار تولیدکنندگان برنامه قرار داده می‌شود تا تعداد بیشتر فیلم کوتاه شود و همچنین بودجه بیشتری به آثار تعلق بگیرد، اما در حوزه سوژه محدودیتی در نظر گرفته نشده است، بلکه تنها مدیوم تلویزیون باید رعایت شود.وی در مورد روی آنتن رفتن برنامه »فیلم‌ساز شو« بیان کرد: این برنامه از دی‌ماه روی آنتن می‌رود و فیلم‌های کوتاه که طی یک تا دو روز ساخته شده است، به نمایش می‌گذارد. از آنجا که سینمای کوتاه همیشه مظلوم بوده و بعد از نمایش خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود، بنابراین مدیوم تلویزیون مکانی مناسب برای دیده شدن آن محسوب خواهد شد.این تهیه‌کننده، اتفاقات خوب در روند اجرایی شدن برنامه »فیلم‌ساز شو« را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: در بین محتوا و تولیدات، بودند طرح‌هایی مثل پویانمایی که بسیار خوب ایده‌پردازی شده بودند، اما صاحبان این ایده‌ها‌ نمی‌دانستند برای ساخت از کجا و چگونه باید حرکت کنند. برنامه »فیلم‌ساز شو« به عنوان یک رابط عمل کرد و بسیاری از این کار‌های خوب را به یکدیگر پیوند داد که نتایج بسیار خوبی را در بر داشت. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از میزان،حتی طرح دیگری نیز ارائه شد که طی آن یک فیلم‌ساز خوب که دارای معلولیت بود، توانست اثری ارزشمند را ارائه کند و باعث دیده شدن این فرد شد بنابراین خیرین به کمک او آمدند و حرکت‌های خوبی در این راستا انجام شده است.
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 5 =