حدود ۱۲ هزار زن خانه‌دار در آذربایحان‌غربی بیمه تامین اجتماعی هستند

حدود ۱۲ هزار زن خانه‌دار در آذربایحان‌غربی بیمه تامین اجتماعی هستند

آرازآذربایجان،مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ هزار و ۶۱۶ نفر از زنان خانه‌دار در این استان دارای بیمه تامین اجتماعی ثبت شده، هستند.
افرادی که برای ثبت نام بیمه زنان و دختران خانه‌دار می‌خواهند اقدام کنند می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.
مادران که ستون پایدار خانه‌ها هستند در قوانین مختلف بر حفظ و تکریم مقام شامخشان تاکید می‌شود و از این رو زنان خانه دار که در سازمان، اداره ها و یا مراکز دولتی و غیر دولتی فعالیتی نمی‌کنند با بیمه زنان خانه‌دار می‌توانند بعد از گذشت چندین سال بازنشسته شوند و از مزایا بازنشسته شده، مستمری و حقوق برخوردار شوند.
به همین منظور، سازمان تامین اجتماعی، امکان ثبت نام بیمه زنان و دختران خانه دار را به صورت اینترنتی، فراهم کرده است.
مقصود مقدمی‌کیا با تاکید بر رشد نسبی بیمه شدگان اظهار کرد: بیمه شدگان زنان خانه‌دار در استان نسبت به سال گذشته از رشد ۱.۸۷ درصدی برخوردار است.
وی افزود: امسال ۲۱۳ نفر زن خانه‌دار بر تعداد بیمه شدگان اضافه شدند که این نشان از تبلیغات صحیح در این بخش است که مورد استقبال این قشر قرار گرفته است.
مقدمی‌کیا ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی اصلی در استان داریم که با احتساب خانواده‌شان، جمعیت آنها به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۳۷ نفر می‌رسد.
وی اضافه کرد: اپلیکیشن «تامین من» قابل دریافت از سایت سازمان تأمین اجتماعی بوده و به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی مجازی و غیر حضوری به بیمه شدگان است.
مقدمی کیا گفت: سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل، راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 9 =