جاده‌های ارومیه قتلگاه مردم

جاده‌های ارومیه قتلگاه مردم

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس نسبت به راه‌های استان آذربایجان غربی هشدار داد و گفت: جاده‌های ارومیه به قتلگاه مردم تبدیل شده است.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: مشکلات راه‌های استان قابل لمس است و به وضوح این کاستی‌ها دیده می‌شود و این مسئله در شهرهای بزرگ استان نظیر ارومیه بیشتر به چشم می‌خورد.
وی خاطرنشان کرد: بر اثر شرایط آب و هوایی، راه‌های استان از نظر ایمنی چندان مناسب نیستند و هر سال شاهد وقوع تصادفات زیادی در محورهای مواصلاتی استان هستیم که این موضوع سبب فوت بسیاری از هم‌وطنان می‌شود.قاضی‌پور ادامه داد: راه‌های استان آذربایجان غربی به خصوص شهرستان ارومیه قتلگاه است و خطرات زیادی برای کسانی که در این راه‌ها تردد می‌کنند در پی دارد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جاده ارومیه به سه‌راهی نقده و ارومیه به مهاباد پرخطرترین جاده‌های استان هستند.وی در خصوص تکمیل شدن پروژه‌های اجرایی راه‌ها افزود: اکنون نزدیک به ۲۵ سال است که ۵۰ کیلومتری جاده ارومیه به سرو تعریض نشده است.قاضی‌پور عنوان کرد: چندین سال است که امتداد جاده ارومیه به مهاباد تا سه راه نقده تا شعاع ۲۰ کیلومتری بلا‌تکلیف مانده است و این راه را به مناقصه نگذاشته‌اند تا به مرحله اجرا برسد همچنین بودجه کافی برای به اجرا رساندن این قسمت از جاده اختصاص داده نشده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌حل این مشکل افزود: با احداث تونل، بزرگراه و اتوبان تا حدی این مشکل را می‌توان حل کرد اما در حال حاضر در استان اتوبان تونل و بزرگراه نداریم و برای ساخت آن نیاز به بودجه کلانی است.وی افزود: اداره راه و ترابری استان نیز اهتمام جدی و کافی برای بهبود وضعیت راه‌های استان داشته باشد چرا که وضعیت راه‌های مواصلاتی استان آذربایجان غربی نامطلوب و نیاز به تعویض و ایمن سازی جاده‌ها دارد.قاضی‌پور اذعان داشت: تنها جاده‌ای که دو بانده و ایمن بوده جاده ارومیه به سمت دریاچه است که تا محدوده جزیره اسلامی دوطرفه و در ادامه در محدوده استان آذربایجان شرقی یک بانده شده است و این در حالی است مردم استان آذربایجان شرقی از راه دریاچه تردد نمی‌کنند و خطر تنها متوجه مردم استان آذربایجان غربی است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش راه‌های ارتباطی استان یک راه‌حل احداث راه‌آهن ارومیه بود که پروژه مقدماتی آن از سال ۸۸ شروع شده تا کنون تکمیل نشده است و قطعه آخر این پروژه مربوط به موسسه امین است که این موسسه پروژه راه‌آهن ارومیه را تعطیل کرده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از راه‌های استان از نظر ایمن‌سازی نیاز به انجام اقدامات لازم دارند افزود: برای این منظور باید اداره راه و ترابری استان تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راه‌ها انجام دهد.قاضی‌پور تصریح کرد: با اعلام اینکه در سال‌های گذشته رسیدگی به مسائل راه استان مورد غفلت واقع شده است، گفت: مسئولان استان باید نسبت به پروژه‌های عمرانی توجه بیشتری داشته باشند چرا که این استان در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلفی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و نیاز است تا مسئولان نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 4