قدرت نیروی مسلح ایران صرفا به سلاح نیست

گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس پایه‌های انقلاب را محکم کرد، گفت: امروز ما قدرتمندترین نیروهای مسلح دنیا را داریم و این قدرت صرفا به سلاح نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، وحید جلال‌زاده اظهار داشت: امام (ره) درباره جنگ تحمیلی فرمودند: «این جنگ برای ما نعمت بود» و ما هم در دفاع مقدس چیزهای زیادی آموختیم که از آن می‌توان به ایستادگی و برگشتن به خویش نام برد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دفاع مقدس تنها جنگی بود که کل دنیا مقابل یک کشور صف آرایی کرد. همه کشورهای دنیا پشت عراق بودند و ایران یکه و تنها مقابل آنان ایستاد و توانست در این جنگ پیروز شود. این تنها جنگی بود که بخشی از خاک ایران جدا نشد و این یک افتخار بود.
جلال‌زاده افزود: چهل سال از دفاع مقدس می‌گذرد نیروهای مسلح در کنار آموزه‌های دینی و ملی به قدرتمندترین نیرو تبدیل شده‌اند. کمتر ارتشی را پیدا می‌کنید که در کنار آموزه‌های دینی، عشق به مردم را داشته باشد. نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: امروز سربازان وطن هم برای خاک ایران و هم برای آرمان‌های اسلامی می‌جنگند. امروز ما قدرتمندترین نیروهای مسلح دنیا را در قالب ارتش و سپاه داریم. قدرت این نیرو صرفا به سلاح نیست.
جلال‌زاده با بیان اینکه در برنامه ششم بر تقویت نیروهای مسلح تاکید شده است، افزود: امروز نیروهای مسلح ما به بخش‌های دیگر چون فناوری و صنایع کمک می‌کند و در سیل و زلزله و بلایای طبیعی در کنار مردم است. آتش سوزی کالیفرنیا با بلایای طبیعی در کشورهای دیگر را بنگرید هیچ گاه نیروهای مسلح آنان مانند ایران وارد صحنه نمی‌شوند این بدان دلیل است که نیروهای مسلح ما مجهز به اعتقادات ملی و دینی هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: آمریکا از برجام خارج شده و علی‌رغم اینکه به عضویت دایم خود در شورای امنیت و مشارکت در برجام استناد می‌کند، امکان طرح چنین موضوعی را ندارد. وحید جلال زاده در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه ظرف یک هفته آینده، گفت: سیزده عضو شورای امنیت با طرح مکانیسم ماشه ایالات متحده آمریکا مخالفت کردند. رئیس اندونزیایی شورای امنیت نیز پیشتر اعلام کرد که این پیشنهاد قابل طرح نیست و از قبل باطل است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درخواست فعال کردن مکانیسم ماشه تنها از طرف یکی از اعضای برجام امکان‌پذیر است. ایالات متحده پیشتر از برجام خارج شده لذا علی‌رغم اینکه استناد به عضویت دایم خود در شورای امنیت و مشارکت در برجام می‌کند، امکان طرح چنین موضوعی را ندارد.
جلال زاده در ادامه تصریح کرد: آقای عراقچی ضمن حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که آمریکا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نخواهد کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای امنیت چنین پیشنهادی را پیگیری نخواهد کرد، گفت: در حقیقت تناقض حقوقی در شورای امنیت ایجاد شده است مبنی بر اینکه عضو دایم شورا موضوعی را پیگیری می‌کند و در مقابل اعضای شورای امنیت با آن مخالف هستند. این یک اتفاق جدید است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ناکامی آمریکا در این زمینه، معتقد است: شورای امنیت باید این تناقض پیش آمده را حل کند و توجه داشته باشد که اعضای شورا و اعضای برجام مخالف فعال کردن مکانیسم ماشه هستند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 5 =