رييس سازمان جهاد کشاورزي استان وعده داد

جاده‌های آذربایجان‌غربی خالی از سیب می‌شود

جاده‌های آذربایجان‌غربی  خالی از سیب می‌شود

گروه خبر:رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به همت مسئولان استانی جاده‌های آذربایجان‌غربی خالی از سیب صنعتی می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان،خسرو شهبازی با اشاره به اینکه امسال به همت مسئولان استانی، انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌های استان کاهش‌یافته است، اظهار کرد: در سال جاری جمعی از مسئولان مرتبط با این موضوع گرد هم آمدند تا با چاره‌اندیشی و تعامل بر این مشکلات چیره شوند و نتیجه آن، اعطای مجوز به برخی خریداران سیب‌درختی بود که شاید بتوانند از این رهگذر باری از دوش کشاورزان برداشته و مشکلات بهداشتی را رفع و سیمای جاده‌ها را بهتر کنند.
وی تصریح کرد: سیب‌های انباشته شده در مسیر جاده سرو و بالانج ارومیه نیز طی امروزوفردا توسط اکیپی متشکل از اداره کل راهداری و جهاد کشاورزی جمع‌آوری شده و تحویل کارخانجات استان می‌شود.
شهبازی تأکید کرد: انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود و از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع‌آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: امسال تعداد ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی مجوزدار در زمینه جمع‌آوری بهداشتی سیب زیر درختی در استان دایر شده که در صورت دریافت مجوز و افزایش تقاضا امکان افزایش تعداد این مراکز تا آخر فصل برداشت وجود دارد.
وی تصریح کرد: کارخانجات همکاری خوبی امسال در زمینه خرید سیب درجه سه دارند و با تغییر الگوی کشت و به‌کارگیری روش‌های علمی در صدد جایگزینی باغات سنتی با انواع درختان و رقم‌های جدید زودرس و میان‌رس هستیم.
شهبازی افزود: موضوع آموزش و ترویج نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌شود تا میزان تولید و کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هر کیلوگرم سیب درجه سه استان به قیمت حدود ۳۱ هزار ریال در حال خریداری توسط کارخانجات است و قیمت سیب سردرختی از قرار هر کیلویی گرم ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار ریال است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = هشت