رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان :

ارتقای شاخص سلامت آذربایجان غربی نیازمند توجه جدی مسئولان است

ارتقای شاخص سلامت آذربایجان غربی نیازمند توجه جدی مسئولان است

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان¬غربی گفت : شاخص‌های سلامت آذربایجان غربی؛ نیازمند توجه جدی مسئولان و خیرین حوزه سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های سلامت استان، نیازمند رسیدگی و توجه جدی مسئولین وخیرین سلامت است، افزود: طی سال جاری ۱۰ میلیاردتومان توسط خیرین استان برای ارتقا و توسعه خدمات بهداشتی و سلامت پرداخت شده است.
جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه گفت: ‌میزان شاخص‌های سلامت و دسترسی به خدمات جامع سلامت استان در ۴۰ سال انقلاب اسلامی ارتقا بسیار خوبی یافته است.
آقازاده با اشاره به شرایط بهداشتی و درمانی نامناسب استان، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تنها بیمارستان فعال در استان، شیروخورشید سابق در ارومیه و بیمارستان خوی بودند که خوشبختانه در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان‌های استان، بیمارستان احداث شده و یا درحال افتتاح است.
وی با تاکید بر اینکه اینکه حضرت زینب(س)، ‌الگوی پرستاران در صبر و مقاومت هستند، ادامه داد: پرستاران در زمان انقلاب و در طول ۸ سال دفاع مقدس با فداکاری و امدادگری خود نشان دادند که با الگوگیری از حضرت زینب (‌س)، در پیشرفت کشور پیشگام هستند.آقازاده با تاکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های سلامت استان، نیازمند رسیدگی و توجه جدی مسئولین وخیرین سلامت است، افزود: طی سال جاری ۱۰ میلیاردتومان توسط خیرین استان برای ارتقا و توسعه خدمات بهداشتی و سلامت پرداخت شده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایکنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ‌بیمارستان‌های ارومیه با انجام ۲۷۰۰ پیوند کلیه، قطب پیوند کلیه درکشور بوده و هم‌اکنون ۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان فعالیت می‌کنند که طی دو سال گذشته ۱۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های استان جذب شده و با افتتاح بیمارستان‌های جدید هیچ فارغ‌التحصیل بیکار دراستان نخواهیم داشت.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


سه × = 24