ثبت نام ۷۸۶ طرح سرمایه گذاری گردشگری آذربایجان غربی در سامانه کارا

ثبت نام ۷۸۶ طرح سرمایه گذاری گردشگری آذربایجان غربی در سامانه کارا

آرازآذربایجان- سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ثبت نام ۷۸۶ طرح سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی این استان در سامانه کارا خبر داد.
جلیل رستم پور افزود: از مجموع این طرح ها، ۱۱۹ طرح توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت با دقت نظر در مدارک، مجوزها و توجیهات فنی و اقتصادی ۲۰ مورد از آنها تایید شده است.
وی ادامه داد: ۶۶۷ طرح ثبت نام شده در لیست انتظار قرار دارد که پس از بررسی های همه جانبه در مورد تایید یا عودت آنها تصمیم گیری می شود.
وی تاکید کرد: طرح هایی که در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای کوچک اجرا می شود و توجیه اقتصادی و اشتغالزائی برای افراد بومی دارد در اولویت پذیرش قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سامانه کارا به منظور تسهیل در فرآیند ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران و کارآفرینان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است و توسعه برنامه اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستائی، عشایری و مرزی را دنبال می کند.
این سامانه به نشانی اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR در دسترس است و علاقه مندان به دریافت تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کارهای خود بویژه در مناطق کم برخوردار یا دارای نرخ بیکاری بالا می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
همچنین این طرح از طریق اجرای طرح کارورزی ویژه جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین طرح آموزش در محیط کار واقعی اجرا می شود و دولت در تلاش است تا با کاهش هزینه های اشتغال از طریق مشوق های بیمه ای کارفرما یا پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایانی که شغل اولی ها را استخدام می کنند، اشتغال را در مناطقی که نرخ بیکاری بالایی دارد، افزایش دهد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


3 + = هفت