نماينده مردم پيرانشهردرمجلس:

عاملین خشک شدن دریاچه ارومیه سنگ احیای آن را به سینه می‌زنند

عاملین خشک شدن دریاچه ارومیه سنگ احیای آن را به سینه می‌زنند

گروه خبر:نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: متاسفانه کسانی سنگ احیای دریاچه ارومیه را به سینه می‌زنند که خود عامل خشک شدن آن بودند.
رسول خضری در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس ضمن گرامیداشت سالگرد بازگشت آزادگان و محکوم کردم کودتای ۲۸ مرداد عنوان کرد: کسانی که در بحث دریاچه ارومیه، مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کنند توجه داشته باشند که آب کشاورزی و کانال‌های آبیاری برای کشاورزان اولویت اول است و مازاد آب باید به دریاچه برود. متاسفانه کسانی سکان‌دار این قضیه شده‌اند که زمانی خودشان عامل اصلی خشکی دریاچه ارومیه بودند و الان دارند سنگ احیای دریاچه ارومیه را به سینه می‌زنند اما با چه قیمتی؟ ما باید اول کشاورزان را دریابیم و حق‌آبه آن‌ها رعایت شود.این نماینده مجلس همچنین گفت: مباحثی که در مجلس مطرح می‌شود باید مود توجه مسئولان ارشد نظام قرار گیرد. رئیس‌جمهور در سفر اخیرشان به آذربایجان_غربی، مشکلات و مسائل و ظرفیت‌های بسیار استان را دیدند. با توجه به مبادلات زیاد پیرانشهر و سردشت از طریق دو مرز رسمی، مردم دو خواسته اصلی دارند، یکی بحث منطقه آزاد و دیگری رسمی کردن مرز کیله است. انتظار داریم مصوبات رئیس‌جمهور هر چه زودتر عملیاتی و باعث ایجاد امید مضاعف در دل مردم شود.
او درباره راه‌های مواصلاتی منطقه هم یادآور شد: جاده‌های پیرانشهر و سردشت به اسم جاده‌های مرگ نام گرفته‌اند، این همه مبادلات ‌ترانزیت،‌ گردشگر و توریستی که در جاده‌های پیرانشهر و سردشت حضور دارند باعث نشو و نمای اقتصادی می‌شود اما متاسفانه اولین زیرساخت اقتصادی که جاده‌های مواصلاتی است در جاده‌های شهری، روستایی و شریانی از شاخص عقب است.خضری خواستار رفع نقاط حادثه‌خیر جاده سردشت شد و گفت: مرز بین‌المللی پیرانشهر جزو مصوبات رئیس‌جمهور بوده، امیدواریم در سفر وزیر راه به استان، به پیمانکارقدری سپرده شود.نماینده مردم پیرانشهر از مالیات بر ارزش افزوده نیز انتقاد و عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده اصناف و کسبه به خصوص آهن‌فروشان در شهرهای حوزه انتخابیه زیاد است و فشار مضاعفی به این قشر وارد می‌کند.
در خصوص کاهش مالیات بر ارزش افزوده مجلس و دولت هم‌افزایی داشته باشند، همچنین ‌در خصوص مناطق محروم‌ و کمتر توسعه‌یافته هم به توجه جدی و ویژه نیاز داریم.این نماینده در ادامه نطق خود گفت: وزارت نیرو چندین سد اجرا کرده ولی در دو نطقه اصلی کم‌کاری مشاهده می‌شود. در بحث توسعه شبکه‌های نوین آبیاری با راندمان بالای چهل درصد و کانال‌کشی و زه‌کشی این مساله دیده می‌شود. وزارت نیرو باید کانال‌ها را اجرا کند ولی وزارت جهاد بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی را کلنگ‌زنی کرده است.خضری همچنین متذکر شد: اراضی و خانه‌های مسکونی‌ مردم باید با قیمت منطقی خریداری شود.به گزارش ایسنا، او در پایان،‌ خواستار اجرای تقسیمات کشوری، اضافه شدن یک نماینده به حوزه پیرانشهر و سردشت و توسعه مراکز درمانی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


یک × 7 =