مديرکل صمت آذربايجان غربي:

توسعه اقتصادی استان یک ضرورت بنیادی و کلیدی است

توسعه اقتصادی استان  یک ضرورت بنیادی و کلیدی است

گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان یک ضرورت بنیادی و کلیدی است، گفت: برای بالا بردن بهره‌وری واحد‌های تولیدی صنعتی، ایجاد رونق در تولید و اشتغال‌زایی می‌بایست از توانمندی و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، عبدالحمید سرتیپی در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر کلیدی‌ترین موضوع برای اعتلای در کشور اقتصاد است، وزارت صنعت، معدن و تجارت با مسئولیت‌ها و وظایف متعدد و ذینفعان متفاوت که با توجه به گستره مسئولیت‌های آن ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۴۵ درصد اشتغال‌زایی کشور را بر عهده دارد.
وی افزود: یکی از عوامل تأثیر گذار در ثبات و یا عدم ثبات اقتصادی در کشور به‌خصوص در حوزه صادرات و واردات که تأثیر زیادی هم در فعالیت‌های اقتصادی دارد، ثبات نسبی قوانین است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت دنبال برنامه‌ریزی در جهت خلق انسجام در حوزه تجارت خارجی و نهایتاً رونق صادرات و واردات است.
وی در خصوص مزیت‌های موجود در استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات استان عنوان کرد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های غنی انواع مواد معدنی با ذخایر عظیم است، از شمالی‌ترین نقطه استان تا جنوبی‌ترین نقطه استان تمامی فرایند‌های زمین شناختی، متالوژنی و معدنی در پوسته زمین شناسی استان رخ داده، به‌خصوص فرایند‌هایی که منجر به تشکیل مواد معدنی شده است.
سرتیپی در ادامه تأکید کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی استان به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی استان در وهله اول مورد تاکید است که نقش بی‌بدیل در تولید، اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی استان ایفاء خواهد کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 11