توزیع میوه تنظیم بازار تا ۲۰فرودین در آذربایجان غربی ادامه دارد

توزیع میوه تنظیم بازار تا ۲۰فرودین در آذربایجان غربی ادامه دارد

آراز آذربایجان _مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی از استقبال بسیار خوب مردم استان از میوهای شب عید طرح تنظیم بازار در استان خبر داد و گفت : توزیع میوه تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد. 
شهریار حیدری درجمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام گرفته و مصوبات کمیته راهبری میوه شب عید و ستاد تنظیم بازار،  از ۲۵ اسفند سال ۹۷ تا کنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن پرتقال و بیش از ۸۰۰ تن سیب  درختی ، معادل ۸۰ درصد میوه ذخیره سازی شده توسط سازمان تعاون روستایی در این زمینه، توسط مراکز عرضه منتخب طرح تنظیم بازاردر سراسر استان توزیع شده است .
حیدری بااشاره به اینکه کمبودی از لحاظ تامین میوه در آذربایجان غربی وجود ندارد،  تصریح کرد: به دلیل کیفیت و قیمت مناسب میوه ها مردم استان با مراجعه گسترده به محل های عرضه نسبت به تهیه میوه مورد نیاز خود اقدام می کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق تعرفه های اعلامی، پرتقال توزیعی با قیمت ۴۰ هزار تا ۵۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم و سیب درختی نیز با قیمت ۶۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم در تمام غرفه ها عرضه می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: سیب درختی حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد و پرتقال تامسون شمال و والنسیای جنوب نیز ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار خرده فروشی به مصرف کنندگان در این مراکز عرضه می‌شود.
حیدری با بیان اینکه طرح توزیع میوه ایام پایانی سال و شب عید با هدف کمک به تنظیم بازار و تامین نیاز عموم مردم همزمان با سراسر کشور در استان انجام می گیرد، اضافه کرد: بر اساس بررسی های میدانی انجام شده بخش عمده ای از اهداف طرح محقق شده است و با توجه به ذخیره سازی به موقع و توزیع گسترده شبکه تعاون روستائی در سراسر استان ، اجرای این طرح موجب تثبیت قیمت سیب و پرتقال در ایام پر مصرف شب عید در استان شد و نه تنها افزایش قیمت در سطح بازارنداشتیم بلکه در مواردی نیز با کاهش قیمت در مراکز خرده فروشی نیز مواجه بودیم.
توزیع سه هزار تن سهمیه میوه شب عید استان شامل یک هزار تن سیب درختی و ۲ هزار تن پرتقال طرح تنظیم بازار در مراکز عرضه شبکه تعاون روستایی از ۲۵ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


3 + = هشت