وزير صنعت ومعدن دراروميه :

واحدهای صنعتی و تولیدی راکد آذربایجان غربی فعالسازی می شوند

واحدهای صنعتی و تولیدی راکد آذربایجان غربی فعالسازی می شوند

گروه خبر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از رکود خارج می‌شوند.
به گزارش آرازآذربایجان محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از واحدهای تولیدی ارومیه، اظهار داشت: واحدهای راکد کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور که هم اکنون در رکود هستند، فعال خواهند شد.
وی با بیان اینکه برای این منظور مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: از ۳ ماه گذشته با همت مسؤولان کشوری این اقدام آغاز شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط خبر داد و ابراز داشت: تاکنون به ۷ هزار واحد کوچک و متوسط، جهت فعالسازی، تسهیلات داده شده است.
این مسؤول با بیان اینکه اقدامات لازم در این زمینه اجرایی خواهد شد، بر تسریع در روند این امر تاکید کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری نیمی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال دوباره فعال‌سازی شوند.
نعمت‌زاده با بیان اینکه در تلاش برای خروج واحدهای تولیدی از رکود هستیم، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا واحدهای کوچک و متوسط بتوانند با ظرفیت هرچه تمام‌تر فعالیت کنند.وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای این منظور ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه راکد کوچک و متوسط نیمه نخست امسال تسهیلات دریافت خواهند کرد.
قربانعلی سعادت نیز در این نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ارومیه اظهار داشت: خروج واحدهای صنعتی و تولیدی از رکود یکی از برنامه‌های دولت در استان آذربایجان غربی است.وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صنعت در آذربایجان غربی با مشکلات مالی مواجه است، تصریح کرد: باید برای خروج واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی اقدام اساسی انجام گیرد.استاندار آذربایجان غربی از بدهی بالای واحدهای صنعتی استان آذربایجان غربی خبر داد و اذعان داشت: به دلیل بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها شاهد رکود بسیاری از واحدهای صنعتی استان هستیم.
این مسؤول با بیان اینکه هم اکنون بدهی بانکی سبب شده تا صاحبان بسیاری از واحدهای تولیدی در زندان باشند، ادامه داد: بالا بودن بدهی و نبود سرمایه در گردش عمده مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.
سعادت با بیان اینکه باید مشکلات واحدهای صنعتی استان رفع شود تا شاهد رونق بخش تولید در استان باشیم، اظهار داشت: با شروع به کار واحدهای تولیدی استان، اشتغال در این حوزه نیز رونق خواهد گرفت.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه کارخانه‌های تبدیلی استان نیز با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: این استان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که برای به ثمر نشستن تلاش باغداران باید کارخانه‌های تبدیلی فعالی داشته باشیم.

این مسؤول از وضعیت نامناسب بخش صنعتی استان خبر داد و گفت: کارخانه سیمان خوی نیز با مشکل مالی و صادرات سیمان به کشورهای همسایه مواجه است در حالی که این کارخانه در سالهای گذشته سهم قابل توجهی از صادرات سیمان استان را به خود اختصاص داده بود.
همچنین هادی بهادری درادامه نشست اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن ارومیه، باید از این ظرفیت مهم برای توسعه این شهرستان در بخشهای مختلف نهایت استفاده را بکنیم.
وی با بیان اینکه تبدیل ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی، اعلام کرد: این موضوع از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیری می‌شود و در تلاش برای به تصویب رسیدن این موضوع هستیم.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به کارخانه‌های تبدیلی ارومیه اشاره کرد و اذعان داشت: وضعیت کارخانه‌های تبدیلی ارومیه نامناسب بوده و لازم است اهتمام جدی برای بهبود وضعیت این کارخانه‌ها در مسؤولان وجود داشته باشد.این مسؤول با بیان اینکه کارخانه‌ها نیز در خرید انگور تولیدی ارومیه انصاف را رعایت کنند، ادامه داد: شاهد افت شدید قیمت انگور هستیم چراکه قیمت‌گذاری توسط کارخانه آب‌انگور ارومیه اصولی نیست.بهادری با بیان اینکه قیمت‌گذاری غیردولتی بر روی محصولات کشاورزی غیرمنطقی است، ادامه داد: باید جلوی این روند گرفته شود تا کشاورزان بیش از این متضرر نشوند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت معادن استان اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه شاهدیم که معادن نقش مؤثری در اقتصاد استان نداشته و عملا وجود معادن فرقی به وضعیت اقتصادی استان ندارد.این مسؤول با بیان اینکه باید واحدهای فرآوری سنگ معدن در استان راه‌اندازی شوند، ادامه داد: باید دولت به صورت جدی در این زمینه ورود یابد تا شاهد رونق اقتصادی در شهرهای مختلف استان باشیم.
روح‌الله حضرت‌پور نیز درهمین نشست اظهار داشت: آذربایجان غربی از نظر میزان تولید و کیفیت تولید انگور قطب تولید به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه برداشت انگور از باغات استان آغاز شده است، تصریح کرد: باید قیمت‌گذاری مناسبی در این خصوص انجام می‌شد، چراکه امسال نیز باغداران همچون سال‌های گذشته متضرر هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمکت‌گذاری مناسبی بر روی انگور انجام نمی‌شود، اعلام کرد: باید دولت در این خصوص وارد کار شده و قیمت‌گذاری اصولی بر روی محصولات کشاورزی داشته باشد.این مسؤول با بیان اینکه باید دست دلالان از محصولات کشاورزی کوتاه شود، خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع شد و گفت: وجود واسطه‌ها سبب شده دسترنج کشاورزان به راحتی از بین برود.حضرت‌پور در ادامه به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و اذعان داشت: وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و باید اقدام اساسی در راستای رفع مشکل واحدهای تولیدی انجام گیرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی استان به ویژه ارومیه مشکل سرمایه در گردش است، اظهار داشت: روز به روز بر تعداد واحدهای راکد و تعطیل در این شهر افزوده می‌شود.این مسؤول بر اتخاذ سیاست‌هایی مبنی بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در حالت نیمه فعال بوده و تعداد قابل توجهی نیز راکد هستند که براتی ساماندهی این واحدها و رفع مشکل آنها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم اجرایی شود.

نوشته شده توسط araz در یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 6