مطالبات قشر کارگری هیچ‌گاه زمینه سیاسی نداشته است

گروه خبر:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از آنجایی که قشر کارگر، طیف وسیعی را در کشور تشکیل می‌دهند، همواره مورد توجه اپوزیسیون بوده و آنها تلاش داشته‌اند از مطالبات به حق کارگران به نفع خود سوءاستفاده کرده و آن را سیاسی جلوه دهند. به گزارش آراز آذربایجان، شهروز برزگر کلشانی ضمن تبریک روز کارگر با اشاره به ظرفیت این قشر جامعه گفت: جامعه کارگری برای تعریف روابط خود با کارفرمایان همواره تشکل‌هایی ملی و بین الملی دارد تا برای این روابط، قوانین و حدودی تعیین کند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حکومت ها هستند که به فراخور شرایط خود تعیین می کنند که چگونه با جامعه کارگری در آن کشور به لحاظ معیشتی نوع کار و ساعات آن برخورد شود اما قوانین کلی بین المللی نیز برای این موضوع وجود دارد.وی ادامه داد: در این بین جمهوری اسلامی کشوری است که به لحاظ کارگران فکری و یدی تأمین بوده و نیروی زیادی وجود دارد اما به همین دلیل تقاضای زیاد و عرضه کار کم، روابط میان کارگر و کارفرما دستخوش تغییر می شود و ممکن است مشکلات معیشتی نیز به وجود بیاید.
برزگر اضافه کرد: جریان ها و گروه هایی نیز هستند که همواره تلاش دارند از شرایط سخت اقتصادی به خصوص در میان قشر کارگر سوءاستفاده کرده و با تحریک آنها، اعتراضات و یا مشکلات آنها را به سمت و سویی سوق دهند که جزء اهداف آنها است.
این نماینده مردم در مجلس داهم ادامه داد: برخی کشورها گاهی با تعریف یک مدینه فاضله توقع ایجاد می کنند که همین باعث ایجاد موج ناآرامی ها و اعتراضات در سطح جوامع مختلف و در نهایت فضا برای بهره برداری آنها مهیا می_شود.
وی افزود: با این حال جامعه کارگری در ایران با سایر جوامع متفاوت است، کارگران از ابتدای انقلاب همواره پای نظام ایستاده اند و در هر عرصه ای به کمک آنها نیاز بوده است، دریغ نکرده اند از این رو تمام مطالبات آنها نیز صرفا به لحاظ شغلی و معیشتی بوده و هیچگاه تبدیل به موضوع سیاسی نشده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره سعی داشته به حقوق جامعه کارگری رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: نباید برخی اعتراضات و درخواست مطالبات را به سرعت به توطئه خارج نشینان پیوند داد اما از سویی باید آگاه بود که افراد و گروه هایی در خارج از کشور همواره قصد دارند از هر تحرک مشکل و مطالبه ای در میان قشر کارگر، به سود خود بهره برداری کنند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


− 5 = چهار