آرازآذربايجان گزارش مي‌دهد

تلاش دانشگاهیان برای عمل به منویات رهبری در حوزه اقتصادی

تلاش دانشگاهیان برای عمل به منویات رهبری در  حوزه اقتصادی

گروه گزارش:ضرورت دقت داشتن جامعه دانشگاهی نسبت به شعار سال، منویات رهبری و عمل به آن برای داشتن ایرانی آبادتر ضروری است.
به گزارش آرازآذربایجان، اقشار مختلف مردم اعم از اصناف، فرهنگیان، مسئولان عالی رتبه و مدیران میانی همین طور کارمندان باید برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال با همه توان و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، وارد عمل شوند، ولی در این میان نقش و جایگاه دانشگاهیان به مراتب رفیع‌تر و ارزشمندتر است.
باید نسل جدید کشورمان به عبارت دیگر دانشجویان همین‌طور اساتید دانشگاهی بسترهای لازم را برای تحقق پیدا کردن شعار سال به بهترین شکل در استان فراهم کنند، تا از این رهگذر جامعه برای عمل کردن به آرمان »اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل« بیش از پیش آماده شود.
با توجه به اینکه هم اکنون در یک استان مرزی و هم‌مرز با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه قرار گرفته‌ایم، می‌توان به بهترین شکل جامعه را به سمت »اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل« سوق داد، چرا که در استان آذربایجان غربی ظرفیت‌های بی‌بدیلی نهفته است که باید برای فعال‌سازی آنها گام برداشته شود.
بنابراین با مقدمه فوق و ضرورت قدم برداشتن در این زمینه خبرنگار ما گزارشی را تهیه کرده است، که به رشته تحریر درآمده و چکیده آن هم از نظر مخاطبان می‌گذرد:
* باید جامعه دانشگاهی به شعار سال حساس شود
حجت‌الاسلام نقی باقری پیرامون ضرورت استفاده کردن از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای عبور کردن از بحران‌های فعلی، گفت: باید دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران و مدرسان را نسبت به شعار سال حساس کنیم، تا هر کس به اندازه توان خود در این زمینه گام بردارد.وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت بیش از پیش روحیه استکبارستیزی نسل جدید کشورمان، دانشجویان و اساتید دانشگاهی تاکید و تصریح کرد: باید روحیه استکبارستیزی را بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بیدار و زنده نگه داریم، زیرا عزت و عظمت ملت ما فقط در گروی قدم برداشتن در این سمت و سو است.
امام جمعه شاهین‌دژ بر ضرورت حمایت کردن از اندیشه‌های نسل انقلاب تاکید کرد و گفت: جوانان و نوجوانان نسل جدید باید در عمل و به معنای واقعی کلمه برای الگوبرداری از پدران و مادران انقلابی، متدین، متعهد و ارزش‌مدار خود گام‌های بلندی بردارند، تا اینکه به تدریج در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی دست پیدا کنند.
این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه با اظهار اینکه در صورت تکیه کردن به ظرفیت‌های درونی و پرورش دادن نسل متعهد، توانمند و تلاشگر به طور قطع خواهیم توانست، در مقابل ملت‌های ظلم‌دیده جهان به ویژه جهان اسلام به منزله یک الگوی واقعی رفتار کنیم، گفت: پس باید علاوه بر تقویت توان علمی دانشجویان برای تقویت ارزشمداری و تعهد آنها نسبت به آرمان‌‌ها نیز تلاش شود.امام جمعه شاهین‌دژ با تاکید بر اینکه نسل جدید باید به معنای واقعی کلمه به صورت دقیق، مستند و علمی با تاریخ انقلاب اسلامی ایران آشنایی پیدا کند، یادآوری کرد: تنها در این صورت است که مقابل ایادی استکبار جهانی به معنای واقعی کلمه و با همه وجود خود مقاومت خواهند کرد.باقری گفت: جوانان و نوجوانان را باید به انحای گوناگون مانند ساخت فیلم‌های سینمایی، تولید انیمیشن‌های دیدنی، چاپ و انتشار دادن کتب و نشریات با جفاهای روا شده بر کشورمان در طول دوران ظلم و جور بیش از پیش آشنا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در لابه‌لای این مطالب و مفاهیم باید اندیشه‌ها، آرمان‌ها و اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی را به بهترین شکل برای نسل جدید تبیین کنیم تا اینکه آنها نیز در این مسیر گام بردارند.
*تلاش برای افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ارومیه
رحیم‌ حب‌نقی در ارتباط با رشته‌های تحصیلی این دانشگاه و برنامه‌های در دست اقدام برای افزایش یافتن آنها همچنین ضرورت نیل به سمت اقتصاد مقاومتی، گفت: موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد و راه‌اندازی رشته تحصیلی علوم و مهندسی آبخیزداری اخذ شده است، که امیدوار هستیم، با اقبال عمومی و استقبال دانشجویان روبه‌رو شود.وی در ادامه سخنان خود با ابراز خشنودی از این موضوع که شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی رشته علوم و مهندسی آبخیزداری کسب شده است، خاطرنشان کرد: در مقطع دکترا برای جذب دانشجو اقدام خواهد شد، که با همت دانشجویان و اساتید برای ارائه این دروس در سطح بالایی اقدام می‌شود.
رئیس دانشگاه ارومیه اضافه کرد: دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه بعد از اخذ موافقت اصولی در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد، همچنین به دنبال جذب کردن نیروی انسانی موردنیاز در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در تیر ماه سال ۱۳۸۱ نیز از طریق راه‌اندازی رشته کارشناسی مهندسی منابع طبیعی، مرتع و آبخیزداری فعالیت آموزشی خود را با مشارکت جامعه علمی آغاز کرده است.
حب‌نقی گفت: دانشکده مورد اشاره بیش از ۲۱ عضو هیأت علمی و ۴۵۰ نفر دانشجو دارد به این ترتیب در سه گروه آموزشی مشتمل بر آبخیزداری، جنگلداری و شیلات در دو مقطع کارشناسی و پنج مقطع کارشناسی ارشد و سه مقطع دکتری به جذب و پرورش دانشجو اقدام می‌کند.وی با اشاره به اینکه باید برای تقویت علمی و عملی دانشجویان به معنای واقعی کلمه به صورت جدی و جهادگونه تلاش شود، خاطرنشان کرد: با همراهی و مشارکت اساتید می‌توان در این زمینه با همت جدی وارد عمل شد.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در نخستین روزهای سال ۱۳۹۵ قرار گرفته‌ایم، بر ضرورت شکل‌گیری همت مضاعف برای تحقق یافتن منویات رهبر معظم انقلاب تاکید و تصریح کرد: در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های موجود به صورت حداکثری استفاده لازم به عمل آورد.
رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه با اشاره به این موضوع که سال جدید را با تاکید و اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید مبحث اقتصاد مقاومتی با همه سرفصل‌های آن همچنین در نظر گرفتن سیاست‌های ابلاغی رهبری مورد توجه قرار گیرد.
حب‌نقی با اظهار اینکه همه دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها هر یک به سهم خود، از طرف دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی در تحقق بخشیدن به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی برای ایفای نقش در تلاش هستند، خاطرنشان کرد: باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های درونی همچنین پرورش دادن دانشجویان مستعد و متعهد برای تحقق آرمان‌ها تلاش کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 10