رئيس دانشگاه علوم پزشکي اروميه:

تلاشگران عرصه سلامت عهد بسته اند وظایف شان در قبال شهدارا بدرستی انجام دهند

تلاشگران عرصه سلامت عهد بسته اند وظایف شان در قبال شهدارا بدرستی انجام دهند

گروه خبر:ما تلاشگران عرصه سلامت عهد بسته ایم که وظایف مان در قبال شهدا که همانا خدمت صادقانه به مردم است را بدرستی انجام دهیم این مطلب را رئیس دانشگاه در همایش همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم عنوان کرد .
همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم توسط عرصه سلامت در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد .
در این مراسم معنوی و با شکوه که با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم آذربایجان غربی برگزار گردید دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان طی سخنانی به جایگاه رفیع شهدا اشاره نمود و سخن خود را با آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران ” وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ? بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ” آغاز کرد . وی گفت : در این آیه ” عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ” نشان می دهد که مقام و جایگاه شهید کجاست و ” عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ” عالی ترین مقامی است که انسان می تواند به آن دست یابد بعبارت دیگر پرده ای بین خداوند متعال با بنده ای که به تعالی دست یافته است وجود ندارد و نزدیکترین به خداوند است . وی اضافه کرد : ما نیز شاکریم که مملکت ما بعنوان یک مملکت اسلامی در سایه این شهدا، راه تکامل و پیروزی را طی می کند علیرغم اینکه ما در جزیره ای از نا امنی ها قرار گرفته ایم و آرامش و امنیتی را که در کشورمان شاهد هستیم از خون همین شهدا و صبر و مقاومت خانواده های شهدا بوجود آمده است .
دکتر آقازاده در ادامه گفت : ما مسئولین و تلاشگران عرصه سلامت استان نیز خود را موظف می دانیم که در جهتی حرکت کنیم که شهدا به امام شهیدان و همچنین مقام معظم رهبری اقتدا کرده اند و در این راه قدم گذاشتند و به فیض عظیم شهادت نائل شدند . رئیس دانشگاه به وظایف مسئولین در قبال شهدا اشاره کرده و گفت : شهدا اهداف متعالی داشتند و آنان رفتند تا جامعه ای الهی ، متعادل ، پویا و متکاملی داشته باشیم پس لازم است هر کدام از ما در جای خود وظایف مان را بدرستی انجام دهیم . مسئولین ، اساتید و جمیع تلاشگران عرصه سلامت نیز موظف اند که به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم رسیدگی کنند ، دانشجوی ما اگر می خواهد این راه را طی کند باید خوب درس بخواند و ضمن اینکه اساتید ما به این دانشجو علم و اخلاق را می آموزند دانشجو نیز باید این آموزشها را بخوبی فراگیرد زیرا در آینده در جای اساتید امروز دانشگاه خواهد نشست و همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که اگر بخواهیم به جامعه ایده آل برسیم باید دانشمندان و عالمان برتر را در دنیا داشته باشیم و ما تلاشگران عرصه سلامت عهد میبندیم که مسیری را که شهدا برای ایجاد جامعه پویا طی کرده اند را ادامه دهیم و وظایف مان را که همانا خدمت به مردم است را بدرستی انجام دهیم . مقام عالی عرصه سلامت استان به برخی اقدامات عرصه سلامت در دولت دهم نیز اشاره کرد و گفت : در بخش سلامت در این استان تلاشهای زیادی انجام گرفته است و همکارانمان با حرکت بسیجی و جهادی توانستند در عرض یکسال ۱۸۰ خانه بهداشت را احداث و برای ارائه خدمت به مردم تحویل نمایند و به پشتوانه همین روحیه جهادی همکاران است که امروز ما بعنوان مسئولین دانشگاه احداث ۳۴۰ مرکز جامع خدمات سلامت و پایگاه سلامت را متقبل شده ایم که با کمک وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی ،خیرین و استاندار گرانقدر که سکان مدیریت استان را بر عهده دارند در عرض یکسال به سرانجام برسانیم که در جای خود اقدام بسیار مهم و بزرگی است و تسریع در اجراو اتمام پروژه های عرصه سلامت برای ارائه خدمت به مردم استان است می توان به پروژه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اشاره کنم که سرعت پیشرفت بسیار خوبی دارد . وی افزود : در خصوص شاخصهای بهداشتی نیز که قبلا وضعیت خوبی نداشت خوشبختانه امروز جزو پنج استان اول کشورهستیم. و این مطالب را بعنوان ارائه گزارش کار به خانواده های معظم شهدا ارائه می کنم تا بگوییم ، شما فرزندانتان را دادید تا این مملکت به عزت برسد و ما خادمین عرصه سلامت نیز هم پیمان برای ارائه خدمت به این مردم شریف هستیم تا به قله های رفیع خدمتی از نظر کیفیت و استاندارهای جهانی برسیم .

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


5 × هشت =