اختصاصي آرازآذربايجان//

مامور سرشماری در مطب پزشکان!

مامور سرشماری در مطب پزشکان!

وحید حاج سعیدی
گروه تحلیل: ما نفهمیدیم این چه ماگلومانیای فرهنگی است که در مملکت رواج پیدا کرده و دوست داریم همه چیز را بزرگنمایی کنیم و از کاه وارداتی با دلار ۴۲۰۰ تومان کوه بسازیم.
نمونه اش همین ماجرای کارت خوان مطب پزشکان که یک عده بند کرده اند که این کارتخوان ها نباید از مطب پزشکان جمع شود چرا که در اخذ مالیات از پزشکان تاثیر دارد. سازمان نظام پزشکی هم آب پاکی را روی سر و صورت دلواپسان ریخت که هیچ کس را نمی_توان مجبور به استفاده از تکنولوژی کرد.
مجیدرضا خلج‌زاده، عضو ستاد ترویج اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی کشور، معتقد است هیچ سازمانی نمی‌تواند صاحبان مشاغل از جمله پزشکان را مجبور به استفاده از دستگاه کارتخوان کند.
او درباره این موضوع می‌گوید: » صاحب شغل باید خود متقاضی استفاده از کارتخوان باشد و سازمانی نمی‌تواند کسی را مجبور کند. مگر اینکه برای پایان دادن به این وضعیت، ‌قانونی تدوین شود که پزشکان ملزم به استفاده شوند.«
ملاحظه فرمودید… یعنی از این به بعد در کنار ادبیات معروف » دستشویی خراب است« ، باید شاهد عبارت جدید » کارت خوان نداریم« هم در مطب برخی اطباء باشیم!
البته این گرفتاری ها از زمانی آغاز شد که دولت اعلام کرد تصمیم دارد وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی را کم کند و ‏تمرکزش را روی درآمدهای مالیاتی را بیشتر کند. اینجا بود که بررسی تراکنش‌های بانکی جدی‌تر شد و همین موضوع باعث شد تا برخی ‏اقشار پردرآمد تلاش ‌کنند با حذف دستگاه‌های کارتخوان از زیر بار پرداخت مالیات واقعی‌شان شانه خالی کنند‎. (فقط این لابلا ما متوجه نشدیم که قدیم تر ها که دستگاه کارتخوان نبود، سازمان مالیاتی چطور از خلق الله مالیات اخذ می کرد؟!)
علی ای حال از آنجا نگاه ما به مسائل نگاه اپیستومولوژیک است و نظرات و پیشنهادات سوفسطایی ما در بسیاری از امور راهگشا بوده و منجر به حل بی شمار مناقشه داخلی و خارجی شده است، از بقچه پیشنهادی در این خصوص هم رونمایی می کنیم علی برکته الله:
الف) گماردن سر شمار نا محسوس در مطب پزشکان
به منظور کسب آگاهی از تعداد دقیق بیماران و تخمین درآمد واقعی پزشکان، اگر سازمان مالیاتی در هر مطب یک مامور ناشناس بگمارد و ماهی ۲ میلیون تومان هم حقوق بدهد باز هم جای دوری نمی رود.
چرا که با این روش علاوه بر آگاهی از میزان درآمد پزشکان و اخذ مالیات مشتی که منجر به افزایش درآمد عمومی دولت می شود، برای چندین هزار نفر هم اشتغال زایی پایدار ایجاد می گردد!
ب) اخذ مالیات از بیمار
همانطور که مالیات بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان، خوانندگان بر عهده سازمان یا باشگاه و … است و در قرارداد های فیمابین هم نیز این مطلب قید می شود، پیشنهاد می شود مالیات پزشکان هم از بیماران اخذ شود. چه ایرادی دارد؟! ما در مراجعه به پزشک هزینه دارو، هزینه عکس، آزمایش، اکو، نوار قلب، تست ورزش، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، برونوسکوپی، ورو گرافی، کاردیو گرافی، سونو گرافی، رادیو گرافی ماموگرافی، فیزیوتراپی، رادیوتراپی هیدورتراپی فوتوتراپی، هزینه آموزش برخی ورزش های خاص توسط پزشک، هزینه قرص های لحظه آخری داروخانه مجاور مطب و … را می پردازیم مالیات پزشکان هم روش … ماشالله به چشم و ابروش! سالم و تندرست باشید…

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 21