نماينده مردم اروميه در مجلس:

تغییراسامی اصیل مناطق با واکنش مردم آذربایجان مواجه خواهد شد

تغییراسامی اصیل مناطق با واکنش مردم آذربایجان  مواجه خواهد شد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه تلاش برای حذف اسامی اصیل خیانت به مردم و تاریخ آذربایجان است و واکنش‌ مردم آذربایجان را به همراه خواهد داشت.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح‌الله حضرت‌پور ، اظهار داشت: این روزها بعضاً از دولتمردان شنیده می‌شود که به جای تشریح عملکردشان در احیا دریاچه ارومیه سخن از تثبیت آن می‌زنند.
وی تصریح کرد: مردم اجازه نمی‌دهند که یک عده مطالبات و خواسته‌های مردم را از احیا به تثبیت تقلیل دهند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تقلیل دادن احیا دریاچه ارومیه به تثبیت آن برخلاف وعده‌های دولت و خواست مردم حاشیه‌نشین این دریاچه است و اساساً مردم آذربایجان در مورد دریاچه ارومیه یک کلام دارند و آن‌هم احیا دریاچه ارومیه است.
وی افزود: در حاشیه دریاچه ارومیه نیز شهرک گلمان قرار دارد که هزاران نفر از شهروندان در مساکن مهر در همین محل زندگی می‌کنند و به تازگی کار پیگیری تبدیل این شهرک به شهر و استقلال یافتنش از شهرداری ارومیه نیز آغاز شده است که من مخالفت خودم را به نمایندگی از مردم این حوزه انتخابیه با تغییر نام “گلمان خانه” اعلام کرده‌ام.
حضرت پور با ابراز تأسف از برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی و غلط و برخی گمانه زنی‌ها درباره تغییر نام منطقه گلمان‌خانه به دریا شهر تصریح کرد: مردم و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس با تغییر اسامی ترکی در این شهر مخالف هستند چراکه هر گونه تلاش برای حذف اسامی اصیل خیانت به مردم و تاریخ آذربایجان است و واکنش‌هایی به همراه خواهد داشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


9 × هفت =