دبير قرارگاه دانشگاهي مقابله با کرونا در آذربايجان‌غربي:

بیشتر موارد ابتلا به کرونا در موج هفتم خانوادگی و خوشه‌ای است

بیشتر موارد ابتلا به کرونا در موج هفتم خانوادگی و خوشه‌ای است

گروه خبر:دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: ابتلا به کرونا در موج هفتم در کشور و استان، بیشتر به صورت خانوادگی و خوشه‌ای است و در کمتر از ۲ روز، همه افراد خانواده یا یک جمع مبتلا می‌شوند.
به گزارش آراز آذربایجان،دکتر سید جلیل موسوی با اشاره به آخرین وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا نوبت سوم در استان افزود در حال حاضر۴۴٫۵ درصد از گروه سنی ۱۸ سال به بالا در استان نوبت سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند.
وی ادامه داد: از بین همین جامعه هدف بیشترین پوشش با ۵۵٫۶ درصد مربوط به ارومیه و کمترین پوشش را پیرانشهر تا ۲۲ درصد به خود اختصاص داده است.
این متخصص بیماری‌های عفونی ضریب پوشش واکسیناسیون نوبت سوم را در بین گروه‌های هدف ۱۸ تا ۲۹ سال ۳۰٫۹ درصد ۲۹ تا ۳۰ سال ۳۶٫۸ درصد، ۴۰ تا ۴۹ سال ۴۵٫۴درصد ۵۰ تا ۵۹ سال ۵۹٫۵ درصد ۶۰ سال به بالا را ۶۶٫۷ درصد اعلام کرد. دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه سویه غالب در حال حاضر موج ۷ همان سویه امیکرون است، افزود: در این موج سرعت انتشار بیماری بیشتر از قبل و گرفتاری ها به صورت خانوادگی و خوشه اس است، در مدت کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت تقریباً تمامی افراد خانواده و جمع مبتلا می شوند اگر چه گروهی به ویژه بچه ها ممکن است علامت دار نشوند.
دکتر موسوی یاد آور شد: ۸۵ تا ۹۰ درصد ابتلا ها، بدون علامت، کم علامت و خفیف است و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز به بستری و بیمارستان دارند و از بین بیماران بستری نیز حدود ۱۵ درصد نیازمند مراقبت‌های ویژه می شوند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


− پنج = 3