نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي خبر داد

برگزاری مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام حسنی در ارومیه

برگزاری مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام حسنی  در ارومیه

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مراسم نکوداشت مقام شامخ حجت‌الاسلام حسنی در ارومیه با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه ستاد بزرگداشت »مقام شامخ حجت‌الاسلام غلام‌رضا حسنی« امام جمعه وقت ارومیه که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام حسنی مبارز نستوه و خستگی‌ناپذیر در ارومیه برگزار می‌شود.
وی گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه در بحبوحه انقلاب و در طول هشت سال جنگ تحمیلی در استان ما ایفاگر نقش کلیدی بودند.وی امام جمعه سابق ارومیه را یکی از مفاخر ارزشمند، شخصیت‌های صاحب‌‌نام و کلیدی استان برشمرد، ادامه داد: مردم آذربایجان غربی قدردان زحمات و مجاهدت‌های حجت‌الاسلام حسنی هستند.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در زمان حیات شخصیت‌های برجسته باید برای معرفی آنها در جامعه و بین نسل جدید همت شود، ادامه داد: فرزندان ما باید با مفاخر و شخصیت‌های تاثیرگذار استان آشنا شوند.
قریشی با بیان اینکه با همت دستگاه‌های اجرایی مختلف باید درراستای برگزاری مراسم‌های گرامیداشت مقام حجت‌الاسلام حسنی گام برداشته شود، خاطرنشان کرد: مراسم موثری با حضور مقامات استانی، ملی و در شان این مجاهد نستوه باید برگزار شود.
وی بر ضرورت رسانه‌ای شدن حماسه‌های حجت‌الاسلام حسنی تاکید کرد، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به معنای واقعی کلمه خود را مدیون ایشان می‌دانند، به طوری که برای تبیین شخصیت برجسته این رزمنده ولایتمدار باید جدی‌تر گام برداشت.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی متذکر شد: عملکرد مسئولان، مردم و نهادهای مختلف نیز باید به صورتی باشد، که حجت‌الاسلام حسنی به این باور برسند که قدردان زحمات ایشان هستیم.قریشی با اظهار به اینکه حجت‌الاسلام حسنی نه‌تنها یک شخصیت استانی بلکه شخصیت ملی به شمار می‌روند، بیان داشت: چنین افراد بزرگواری به معنای واقعی سرمایه انسانی به شمار می‌روند.امام جمعه سابق ارومیه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کارنامه درخشانی داشته و در ساماندهی نیروهای انقلابی در بحبوحه سال‌های پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و سال‌های گذشته نقش محوری داشته است.
*مجاهدت‌های حجت‌الاسلام حسنی بر تارک تاریخ ماندگار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مجاهدت‌های روحانی ولایتمدار حجت‌الاسلام حسنی بر تارک تاریخ ماندگار است.حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی دراین جلسه ، اظهار کرد: جان‌فشانی، ‌تلاش‌ و مجاهدت‌های ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی برای همیشه در تاریخ ماندگار بوده و آیندگان از آن درس می‌گیرند.وی با اشاره به اینکه بیش از نیم‌ قرن ایشان مجاهدت سیاسی، انقلابی، نظامی و علمی برای مبارزه با رژیم ستم‌شاهی داشته‌اند، ادامه داد: فعالیت‌ها، مبارزات سیاسی و انقلابی ایشان بیش از سایر خدمات‌شان در استان و کشور نمود یافته است.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: امام جمعه وقت ارومیه هم در سال‌های گذشته و در حال حاضر محور امنیت پایدار استان به شمار می‌روند، به طوری که یاد و خاطره مجاهدت‌های ایشان در ذهن مردم استان ماندگار است.
کریمی با اشاره به ابلاغ برگزاری آئین نکوداشت مقام »حجت‌الاسلام حسنی« از سازمان مرکزی، بیان کرد: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حجت‌الاسلام مهدی قریشی برای برگزاری آئین حماسی و تاثیرگذار اهتمام جدی دارد.وی با اشاره به اینکه حماسه دوم بهمن ماه آغاز قیام مسلحانه علیه رژیم ستم‌شاهی به پیشتازی و رهبری حجت‌الاسلام حسنی ترتیب یافت، اظهار کرد: حماسه‌‌ها و رشادت‌های ایشان باید به بهترین شکل در جامعه انعکاس پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی متذکر شد: برای برگزاری باشکوه مراسم نکوداشت، سه کمیته با عنوان‌ تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تدارکات و پشتیبانی، تشریفات و مدعوین تشکیل می‌شود.
کریمی بیان کرد: مسئولیت کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با سپاه شهدای استان، مسئولیت تدارکات با شهرداری و سایر سازمان‌های ذی‌ربط و وظایف محوله به کمیته تشریفات و مدعوین بر عهده پلیس‌راه، پلیس راهور و فرمانداری ارومیه است.
وی به فعالیت انجمن مفاخر آذربایجان غربی و کشور در این مراسم اشاره و بیان کرد: به طور قطع انعکاس خبری لازم و گسترده‌ای توسط فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی از این مراسم به عمل می‌آید.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 0