فرمانده انتظامي آذربايجان غربي خبر داد

رشد ۵۰۰ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی در آذربایجان غربی

رشد ۵۰۰ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی در آذربایجان غربی

گروه خبر: فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد ??? درصدی کشفیات جرائم اقتصادی همچون رانت خواری در آذربایجان غربی بوده ایم.
سردار یحیی شرفی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: وظایف پلیس در هر جای دنیا شامل برقراری امنیت، مقابله با جرائم، ارتقای نظام و آرامش و نیز افزایش تمکین مردم نسبت به قوانین آن جامعه است.وی گفت: نیروی انتظامی آذربایجان غربی می_تواند با راه های مختلف به این وظایف جامه عمل بپوشاند که از جمله آنها ایجاد توانمندی و شایستگی های لازم در درون پلیس و میزان فرهنگ پذیری افراد و ارتقای آموزش های مردم با استفاده از رسانه ها است.
سردار شرفی تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بستر پذیرش قوانین بیش از پیش در بین مردم جامعه فراهم شده است.
وی افزود: تا پیش از سال ۷۹ نیروی انتظامی از قابلیت های لازم برای انجام وظایف و ارائه خدمات شایسته به مردم و نیز دارای راهبرد و فناوری مناسب برخوردار نبود اما پلیس با افزایش توان ارتباط با مردم موجب اثربخشی رفتار خود و افزایش رضایت مندی مردم از پلیس شد.
شرفی تصریح کرد: روش های اجرایی پلیس از رویکرد نرم شامل پیش بینی جرم، اشراف اطلاعاتی، جلوگیری از ارتکاب جرم، آگاه سازی و توسعه توان پلیس، افزایس سواد پلیس و نیز با افزایش تعمیق باورهای دینی همچون برگزاری دوره های بصیرت افزایی آغاز شده تا به برخوردهای سخت مثل برخورد و سرکوب مجرم می رسد.فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به آمار ۶ ماهه امسال گفت: در نیمه نخست امسال شاهد رشد ۵۰۰ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی به ویژه رانت خواری، رشد ۸۰۰ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه، کشف ۹۲ درصدی پرونده های ارجاعی جرائم رایانه ای و نیز کاهش ۷۱ درصدی جرح و ضرب متهمان بوده ایم.
*با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت با کاهش ۹ درصدی سرقت مواجه بوده ایم
وی با اشاره به آثار تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت از ابتدای امسال تصریح کرد: با تشکیل این قرارگاه ۹ درصد کل سرقت ها کاهش یافت اما متاسفانه در این مدت با افزایش ۱۸ درصدی سرقت اتومبیل مواجه بوده ایم که نشان می دهد آموزش مردم در این زمینه چندان مطلوب نیست.
فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: امسال شاهد کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی و ۱۸ درصدی متوفیان تصادف در آذربایجان غربی بوده ایم.شرفی تصریح کرد: میانگین بروز جرائم در آذربایجان غربی ۴۷ درصد است در حالی که همین رقم در کشور بیش از ۴۱ درصد بوده و در این زمینه استان در رتبه ۱۲ کشوری قرار دارد.
*امسال ۶۳ باند توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی منهدم شد
وی افزود: امسال ۶۳ باند توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد و در این رابطه در شش ماهه نخست امسال انهدام باند قاچاق نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش را نشان می دهد.
فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های هفته ناجا گفت: امسال و در هفته نیروی انتظامی در مجموع ۴۸۷ برنامه در رادیو، رسانه ملی و برنامه های اطلاع رسانی در خود ناجا برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = یازده