نماينده مردم اروميه در مجلس:

برجام دستاوردی برای محرومان نداشت

برجام دستاوردی برای محرومان نداشت

سونیا بدیع
گروه گزارش:درآستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، به طوری که تنها دستاورد رئیس دولت یازدهم یعنی برجام، در مقابل مردم است تا درباره آن به عنوان درس عبرت یا سند افتخار قضاوت کنند.
به گزارش آرازآذربایجان، برای صیانت از انقلاب باید مرزبندی با دشمن مشخص باشد چون در صورت غفلت، دشمن به رقیب تبدیل شده بعد شریک و در نهایت رفیق می‌شود.
شاید عده‌ای تصور کنند که باید به عداوت خاتمه داد، حال آنکه در زمان غیبت معصوم (ع) ولی فقیه آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند ذات اقدس الهی نیز می‌فرماید »إِنَّ الشَّیْطَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوٌّ مُّبِینٌ«پس با شیطان که دشمن آشکار است نمی‌توان خنده‌کنان قدم زد، مصافحه کرد و با آن نرد عشق باخت.
ولی با این همه راهی رفته شد که در نهایت سینه شکافته راکتور اراک و سینه به آذین بسته قهرمانان پوشالی، قلب امت حزب‌الله را به درد آورد؛ به همین دلیل این موضوع بهانه‌ای شد تا دست به قلم شویم، هر چند برخی اظهارات از بعضی رجال تامل‌برانگیز است.
یک عده گویی مصداق »فی اذانِهِمْ وَقْراً« هستند که انفس قدسی »خسارت محض را باید آتش زد« را نشنیده‌اند و گویی نشنیده‌اند خودباختگان کدخدای بی‌خدا را ناخدای کشتی انقلاب می‌کردند، که همچنان دل‌شان را نزد برجام بدفرجام جا گذاشته‌اند.
در این گزارش پای صحبت‌های نمایندگان مردم در مجلس نهم یعنی حامیان دیروز برجام نشسته‌ایم که حرف‌های شنیدنی دارند، ابتدا سراغ یکی از مدافعان سرسخت برجام رفتیم به طوری که مصاحبه وی با تیتر»آب و هوا هم از تحریم درآمد« بازتاب زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها داشت.
* از رای موافق به برجام پشیمان هستم
عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم ضمن ابراز پشیمانی از رای موافق به برجام، افزود: اگر به عقب برگردیم تجدیدنظر کرده و مقاومت می‌کنم؛ اگر می‌دانستم شرایط کنونی ایجاد می‌شود و برخورد آمریکا را پیش‌بینی می‌کردم رای مخالف می‌دادم.
وی برجام را نماد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دانست و گفت: سیاستمداران ما دکتر ظریف، عراقچی و صالحی به آمریکا اعتماد ندارند و هیچ زمان تا دنیا دنیاست، به آمریکا ایمان نمی‌آوریم!
جالب است که وی ضمن اذعان بر شکست برجام، معتقد است این توافق موفقیت‌ باستانی برای نظام بوده و دولت در صحنه بین‌المللی آمریکا و اروپا را شکست داد و مقابل دنیا پیروز شد همچنین معتقد است ما چیزی را از دست نداده‌ایم!
* برجام دستاوردی برای محرومان نداشت
نماینده کنونی و ادوار مختلف مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه تیم هسته‌ای به رهنمودهای رهبری توجه نکردند، افزود: وفتی فردی با دشمن مذاکره می‌کند با او دست نمی‌دهد، نمی‌خندد، قدم نمی‌زند و پشت میز محکم می‌نشیند.نادر قاضی‌پور گفت: دوچرخه‌سواری با دشمن چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها را نچرخاند؛ بعد از برجام دستاوردی نداشتیم، اگر اتفاقی هم افتاد برای محرومان نبود پس انتظار داریم آقای روحانی در سیاست خارجی تجدیدنظر کند.طبق اظهارات وی مجلس به برجام رای نداده است چون اگر رای ‌نمی‌داد دست دولت بسته می‌ماند و اگر رای می‌داد مسائل دیگری ایجاد می‌شد پس چارچوب تعیین کرد تا دولت خطر نکند و طبق مصوبه شورای امنیت ملی قدم بردارد، دولت به این رای داد نه به برجام
*موافق برجام بودم و هستم!
یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس نهم و دهم گفت: همه آراء من برای برجام مثبت بود و اگر زمان به عقب برگردد همچنان از آن حمایت می‌کنم، هر موقع تیم هسته‌ای از مذاکرات برمی‌گشتند به رئیس جمهور برای قدردانی نامه می‌نوشتم.
بت‌کلیا با اشاره به اینکه طبق فرمایش حضرت مسیح (ع) »انسان باید صاف و ساده مثل کبوتر و باهوش مثل مار باشد« افزود: ما در مذاکرات اینطور ظاهر شدیم، دولت به دنیا ثابت کرد که ما هستیم، به طوری که امروز ۱+۵ با ما بوده و آمریکا تنهاست ولی قبلا ما تنها بودیم!
وی در پاسخ به موضوع بدعهدی‌ آمریکا در توافقات با ایران به این اکتفا کرد که آمریکا خودش با خودش مشکل دارد و نمی‌توانند با هم کنار بیایند!
بت‌کلیا اضافه کرد: مطلب »من اشتباه کردم« را از ظریف نشنیده‌ام ولی شنیدم گفتند »هیچ وقت ایرانی را تهدید نکنید«، این نکته را در اوج مذاکرات با قاطعیت مطرح کردند.
*صادقانه می‌‌گویم از حامیان برجام بودم
نماینده مردم میاندوآب در مجلس نهم گفت: الان ممکن است خیلی‌ها خود را مخالف برجام جا بزنند ولی صادقانه می‌گویم حامی کلیات بودم ولی به تصویب ۲۰ دقیقه‌ای آن ایراد دارم، اگر می‌دانستم چنین می‌شود رای نمی‌دادم.
حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی افزود: دو نکته »آمریکا بدعهد است« و »آینده‌نگری و تحلیل رهبر ایران در جهان بی‌نظیر است« را باید با طلا نوشت و سردرب گلوگاه‌های جهان نصب کرد.
وی گفت: حضرت آقا با صدای رسا پشت تریبون مطرح کردند که به آمریکا خوش‌بین نیستم، به طوری که پیش بینی ایشان محقق شد و شاهد هستیم ضمن لغو نشدن تحریم‌های موجود داماتو هم تمدید شد.
*اگر زمان به عقب برگردد به برجام رای مشروط می‌دهم!
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم گفت: اگر به گذشته برگردیم رای مثبت می‌دهم ولی نه به این شکل؛ بلکه بعد از اعمال تغییرات و بستن راه‌ شیطنت غرب رای می‌دهم آن هم مشروط، حرف مسئولان برای من کفایت نخواهد کرد.
موید حسینی‌صدر اضافه کرد: قبل از رای‌گیری می‌خواستم پیشنهاداتی را مطرح کنم ولی از طرف هیات رئیسه یک نفر آمد و ادعا کرد تصمیم نهایی را لاریجانی، روحانی و حجازی از طرف بیت رهبری و شمخانی گرفته‌اند و بنا است به این ترتیب تصویب شود.
وی با این اظهارات برگی از تاریخ را ورق زد، چرا که روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مطلب غلط مبنی بر نقش مستقل مسؤولین بیت رهبری در روند بررسی طرح »اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» فاقد اعتبار است.
گفتنی است به رغم همه تلاش‌ها امکان مصاحبه با سایر نمایندگان مجلس فراهم نشد.
جان کلام اینکه در آستانه انتخابات هستیم یادمان باشد حتی اگر محصول »آفتاب تابان« فقط »سیب« و »گلابی«هم باشد، این نهال انقلاب باید با خون آبیاری شود نه که با بتن ریشه آن خشکانده شود، باید بدانیم این شجره طیبه باغبانی می‌خواهد که اهل رزم باشد نه فقط مست در بزم!ساده‌اندیشی است چنانچه برای بار دیگر تقدیر مام وطن را به قهرمان‌هایی که به قعرمان کشاندند بسپاریم، باید بدانیم و بدانند مردانی از جنس مردم می‌خواهیم تا چنان بصیرت، همت و عزت از خود نشان دهند که با بهانه تحریم و تهدید آرمان را فدای نان و آب نکنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 5