معاون سياسي امنيتي استاندار اذربايجان غربي:

دشمنان اسلام درصدد ایجاد سرزمین جدید برای تکفیری‌ها هستند

دشمنان اسلام درصدد ایجاد سرزمین جدید برای تکفیری‌ها هستند

گروه گزارش:نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی بر ضرورت نمایان کردن چهره رحمانی دین اسلام در جهان تاکید کرد و افزود: تنها راهکار حل مشکلات دنیای اسلام ایفای نقش موثر علمای اسلام در تبیین و شناسایی دین اسلام به مردم جهان است.
به گزارش آرازآذربایجان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در همایش تکفیر و چالش‌های پیش رو و مسؤولیت علمای اسلام که در سالن اجلاس سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش خطر جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی را برای مسلمانان جهان روشن می‌کند.
وی ادامه داد: خداوند در آیات متعدد قرآن کریم مسلمانان را همواره به وحدت و همدلی دعوت کرده و مسلمانان را برادران دینی یکدیگر خطاب کرده است.
نماینده ولی فقیه در اذربایجان غربی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌فرماید از کسانی نباشید که از هم جدا شده و اختلاف ایجاد کرده‌اند.
این مسؤول ادامه داد: سنت نبوی بارها مسلمانان را از تفرقه و اختلاف منع کرده است و پیامبر اکرم(ص) در این خصوص فرموده است که همه امت اسلام باید دست واحد بر علیه دشمنان باشد.
قریشی افزود: طبق روایت اسلامی هر مسلمانی اگر به مسلمان دیگر توهین کند لعنت خداوند شامل حال وی خواهد شد لذا در چنین وضعیتی که شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم و کودکان مظلوم مسلمانان هستیم خداوند قطعا گروه‌های تکفیری و عوامل پشت پرده تشکیل این گروه‌ها را مجازات خواهد کرد.
وی گفت: دشمنی مسلمانان با یکدیگر در طول سال‌های گذشته سبب حاکم شدن دشمنان اسلام در کشورهای منطقه شده است.
امام جمعه ارومیه افزود: طبق دستور رسول خدا(ص) هر کس که کلمه شهادتین را به زبان بیاورد مسلمان بوده و ریختن خون وی جایز نیست بنابراین نتیجه می‌گیریم که گروهک‌های تکفیری که اقدام به کشتار مسلمانان بی‌گناه می‌کنند قطعا کافر هستند.
این مسؤول گفت: ضرورت دارد علمای اسلام روشنگری لازم را در خصوص دین اسلام انجام دهند و به آنان تاکید کنند که نمی‌توان به هر بهانه‌ای مردم را تکفیر کنند.
قریشی خاطرنشان کرد: وضعیت تاسف‌بار کنونی که در جهان اسلام صورت گرفته شده است ناشی از این است که علمای اسلام به درستی به وظایف خود عمل نکردند.
وی ادامه داد: تنها راهکار حل مشکلات دنیای اسلام ایفای نقش موثر علمای اسلام در تبیین و شناسایی دین اسلام به مردم جهان است.
*دشمنان اسلام درصدد ایجاد سرزمین جدید در کشورهای اسلامی برای تکفیری‌ها هستند
معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان غربی گفت: دشمنان واقعی اسلام به دلیل ترسی که از بازگشت افراد گروهک تکفیری به کشور خود دارند درصدد ایجاد سرزمین جدید برای آنان البته در کشورهای اسلامی هستند.
علیرضا رادفر نیزدراین همایش، اظهار داشت: پیدایش اسلام در جهان و گرایش افراد به اسلام همواره زنگ خطری برای دنیای غرب به وجود آورده و بنا به اظهارات آنان منافع آنان را تضعیف کرده است.
وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در جهت کاهش گرایش افراد به سوی اسلام بحث اسلام هراسی است که سران کشورهای غرب برای رسیدن به این خواسته شوم باید راهی را پیدا می‌کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان غربی افزود: آنان برای رسوخ اسلام هراسی در بین مردم جهان دست به حرکات جنایت‌کارانه زدند و افرادی را به عنوان نیروهای به ظاهر مسلمان در جای جای دنیا خصوصا در کشورهای اسلامی جهت حرکت‌های تکفیری به کار گرفتند.
این مسؤول ادامه داد: در واقع مهم‌ترین هدف آنان از به وجود آوردن حرکت‌های تکفیری مخدوش کردن چهره اسلام در بین جهانیان بود و علت موفقیت آنان در این جهت همکاری و مشارکت برخی از علمای اسلام خودفروخته در کشورهای منطقه بود.
ردافر گفت: علمای اسلام از زمان آغاز حرکت‌های تکفیری تاکنون اقدامی در جهت شناسایی چهره واقعی اسلام انجام ندادند و همین امر سبب حاکم شدن گروهک‌های تکفیری در بسیاری از مناطق کشورهای منطقه شده است.
وی گفت: علمای اسلام باید به مردم آگاهی می‌دانند که دین اسلام دین رحمت و عطوفت بوده و هیچ‌گاه حکم کشتار کودکان بی‌گناه و نکاح زنان شوهردار را صادر نکرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که حرکات بسیاری در خلاف جهت اسلام در کشورهای مختلف صورت گرفته شده است.
این مسؤول افزود: با توجه به جنایات گروهک‌های تکفیری در کشورهای تکفیری شاهد هستیم که کشورهایی همچون عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و همچنین برخی از کشورهای آفریقا تغییرات اساسی در زندگی افراد ساکن در این کشورها به وجود آمده و مردم متاثر از جنایات داعش وحشت‌زده شده‌اند.
رادفر گفت: هم‌اکنون شاهد مبارزه جبهه مقاومت با گروهک تکفیری داعش در کشورهای سوریه و عراق هستیم و این مبارزه سبب انزوای داعش شده است ولی باید بدانیم که مبارزه با داعش باید به صورت نظام‌بندی شده باشد زیرا با این وضعیت داعش هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت.
وی ادامه داد: حرکات و جنایات گروهک تروریستی همچون داعش برگرفته از سناریوی دشمنان واقعی اسلام بوده و آنان به دلیل ترسی که از بازگشت افراد گروهک تکفیری به کشور خود دارند درصد ایجاد سرزمین جدید برای آنان البته در کشورهای اسلامی هستند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان غربی بر ضرورت مبارزه همگانی کشورهای اسلامی با داعش تاکید کرد و گفت: علمای اسلام باید در این خصوص چاره‌اندیشی کرده و راهی برای ریشه‌کن این گروهک تکفیری و همچنین از بین بردن تفکرات تکفیری ایجاد کنند.
این مسؤول بر ضرورت برچیده شدن تفکرات افراطی از دنیای اسلام تاکید کرد و افزود: تفکرات اسلامی باید از دنیای اسلام برچیده شود زیراکه ریشه وضعیت وخیم کشورهای اسلامی ناشی از تفکرات افراطی است.
رادفر افزود: یک صدا بودن علمای اسلام در جهت شناساندن چهره واقعی اسلام به مردم خصوصا به جوانان با توجه به نفوذ دشمن در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام جوانان دنیای اسلام با یک مرکز اطلاعاتی روبرو هستند که در آن اخبار ضد و نقیص در خصوص اسلام درج می‌شود لذا در این وضعیت وظیفه علمای اسلام روشنگری جوانان در خصوص آرمان_‌ها و اهداف اسلام بسیاری ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اذربایجان غربی گفت: علمای اسلام باید آگاه باشند اگر جوانان جواب درستی از پرسش‌های خود در خصوص اسلام یافت نکنند قطعا به سمت تفکرات تکفیری گرایش خواهند کرد لذا لازم است همه علمای اسلام اعلام برائت از تکفیری‌ها را به گوش جهانیان برسانند.
رادفر گفت: در حال حاضر اسلام در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته شده و دشمنان سعی دارند که دین مبین اسلام را وارونه نشان دهند لذا ضرورت دارد که علمای اسلام به داد اسلام برسند.
*مهم‌ترین عامل اسلام‌هراسی در جهان جنایات گروهک‌های تکفیری است
رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه در حال حاضر اسلام‌هراسی در جهان به ۴۳ درصد رسیده است، گفت: مهم‌ترین عامل اسلام‌هراسی در بین مردم جهان جنایات گروهک‌های تکفیری است.
عبدالمجید حکیم الهی درهمین همایش اظهار داشت: جنایات تکفیری در دنیای کنونی مردم کشورهای اسلامی را در کوچه و خیابان‌ها به خاک و خون کشیده است.
وی ادامه داد: تکفیری‌ها فرقی میان شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان قائل نشده و مردم بی‌گناه کشورهای منطقه را به صورت فجیع قتل‌عام می‌کنند.
رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این گروهک تکفیری خدمت به کسانی است که در اتاق فکر بریتانیا فتوای تکفیری را صادر می‌کنند و این فتوا در کشورهای اسلامی اجرا می‌شود.
این مسؤول افزود: مهم‌ترین نقش جریان‌های تکفیری در اقدامات جنایتکارانه رشد اسلام هراسی در بین جهانیان است.
حکیم‌الهی ادامه داد: ریشه مخالفت فرهنگ غرب با فرهنگ اسلام ریشه در جذابیت اسلام برای مردم جهان دارد؛ در گذشته دور بسیاری از سرزمین‌های اسلامی که توسط غربی‌ها تصاحب شده بود به وسیله جهاد مسلمانان از آنان پس گرفته شد و در واقع فرهنگ اسلام بر فرهنگ غرب غلبه کرد و این موضوع دلیلی برای دشمنی غربی‌ها با مسلمانان شد.
رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری افزود: دلیل دیگر دشمنی غربی‌ها با دین اسلام ارزش‌های است که در دین اسلام برای زن وجود دارد در حالی که در فرهنگ غرب زن وسیله برای مردان به شمار می‌رود لذا این موضوعات دلیلی محکم برای مبارزه با دین اسلام شد.
این مسؤول گفت: گرایش به اسلام در طول‌ سال‌های گذشته موجب حیرت غربی‌ها شده و ما شاهد مسلمان شدن بسیاری از مردم جهان غرب شدیم به طوری که در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر مسلمان در کشور دانمارک، ۵ میلیون نفر در کشور فرانسه، ۳ میلیون نفر در کشور انگلستان و ۴ میلیون نفر در کشور آلمان زندگی می‌کنند.
حکیم‌الهی خاطرنشان کرد: رشد فزاینده تعداد مسلمانان در کشورهای غربی سبب شد که غرب به هراس بیفتد و برای جلوگیری از توسعه اسلام و مقابله با توسعه فرهنگی دین اسلام چاره‌اندیشی کند.
وی افزود: کشورهای غربی در طول سال‌های گذشته اقدامات مختلفی را برای تضعیف کشورهای اسلامی انجام دادند کشوری همچون مصر که از ارتشی قدرتمند برخوردار بود طی سناریویی که از طرف غربی‌ها طراحی شده بود تضعیف شد و ارتش این کشور به قدری ضعیف شد که به راحتی گروه‌های تکفیری وارد این کشور شده و دست به جنایت می‌زنند.
رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری ادامه داد: به یغما بردن ثروت‌ها و منابع طبیعی کشورهای اسلامی توسط غربی‌ها از دیگر اقدامات کشورهای غربی بود که در طول سال‌های نه چندان صورت گرفته شده است.
این مسؤول افزود: با توجه به تمام اقدامات جنایتکارانه تکفیری‌ها در جهت تضعیف کشورهای اسلامی گرچه موجب تضعیف این کشورها از لحاظ نظامی و منابع مالی شد ولی نتوانستند دین اسلام را از دل‌های مردم بیرون کنند لذا اتاق فکر کشورهای غربی دست به حرکت جدید در این خصوص کرد و به این نتیجه رسیدند که اقدامات جنایتکارانه خود را در کشورهای اسلامی نظام‌بند انجام دهند.
حکیم‌الهی گفت: آمریکا در سال‌های گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در کشور عراق هزینه کرده است و مهم‌ترین هدفش از هزینه این میزان مبلغ در دست گرفتن قدرت این کشور و به کار گرفته شدن مهره‌های دست‌نشانده در راس حکومت این کشور بوده است.وی ادامه داد: مخدوش کردن چهره اسلام یکی دیگر از اهداف شوم غربی‌ها بود که این هدف به وسیله برخی از مسلمان‌نماها صورت گرفت زیرا غربی‌ها می‌دانستند که چهره اسلام به جز خود مسلمانان تخریب نخواهد شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 7