نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

برخی نمایندگان از تحقق مطالبات مردم غافل هستند

برخی نمایندگان از تحقق مطالبات مردم غافل هستند

گروه خبر:نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ازسیاسی کاری برخی نمایندگان به جای توجه جدی به خواسته های واقعی مردم گلایه کرد.
جهانبخش محبی نیا در نشست علنی در نطق میان دستور گفت: باید این روند را در جامعه احیا و تقویت کنیم که ازتلخ و گزنده بودن ماهیت مجلس شورای اسلامی نگران نباشیم بلکه اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد چراکه مجلسی که مخالفت ها،موافقت ها، نطق ها و ارائه طریق آن تلخی لازم را نداشته باشد، به درد نمی خورد.
وی افزود: سالیان سال است که از فساد بیکاری و روابط نامیمون قبیله ای می نالیم اما امروز حاصل کارچیست؟
آیا ما در تحقق سند چشم انداز و برنامه های ۵ ساله توسعه کشور موفق شده ایم؟
آیا در مقابل این همه پولی که در بودجه کشورهزینه می کنیم و امسال به عدد یک تریلیون و هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان رسیده است رضایت لازم را بدست می آوریم؟
اما به نظر می رسد که کار نامه ما در این زمینه درخشان نیست.نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه من وجود نقاط مثبت نظام و انقلاب اسلامی را نادیده نمی گیرم، گفت: امروز به عنوان ناظر و نماینده ملت با صراحت می گویم که ما در حوزه کارآمدی و تامین رضایت مردم موفق نبوده ایم.وی افزود: روز افتتاحیه مجلس تابلوی خدمت نمایندگان عدد یک روزه خدمت را نشان می داد اما امروز ۲۰۱ روز است که ما در مجلس دوره دهم ایام خدمت خود را سپری می کنیم اما سئوال این است که آیا در مجلس کارکرد تقنینی و نظارتی داشته ایم که به درد مردم بخورد و مصائب و گرفتاری های آن ها را تسکین ببخشد؟محبی نیا افزود: آیا در این مدت ۲۰۱ روز، قوه قضائیه را به سمت و سوی تامین عدالت به عنوان قوام جامعه پیش برده و مشوق آن بوده ایم و آیا استیضاح ها و تذکرات ما نمایندگان در کمیسیون_ها و صحن علنی، قوه مجریه را به سمت و سوی رفاه و تامین معیشت مردم پیش برده است؟وی تصریح کرد: اگر امروز قیامت و دادگاه عدل الهی برپاشود و از ما به عنوان نماینده سئوال شود که آرای شما به خاطر سیاسی کاری ،جناح بازی و مصالح شخصی خودتان بوده یا عملکردتان در راستای رضایت خداوند و تامین زندگی بهینه مردم بوده است؟ آیا دست مان خالی است یا پُر است؟
نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بپذیریم که با روندی که در پیش گرفته ایم، به هیچ وجه به آن نقطه مطلوب نخواهیم رسید چراکه گرفتار نام ها هستیم و این نام های چپ و راست برای ما دام شده و ما را از حقیقت و دیدن واقعیت ها و گرفتاری های مردم و خیزش برای حل مشکلات آن ها بازداشته است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت، محبی نیا تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مواقع نگاه ما بر این نیست که فلان طرح و لایحه چه حجمی از آثار اجتماعی، اقتصادی برای مردم و کشور و انقلاب و اسلام خواهد داشت بلکه نگاه مان این است که این لایحه و طرح از کدام منظرسیاست رنگ پیدا کرده است و ما بعضی از مواقع رقاصان رنگ هایی هستیم که در خانه های سیاست شکل گرفته است اما امیدوارم که افسوس ثمره زندگی نخبگان جامعه نباشد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


5 + = سیزده