مديرکل تعزيرات حکومتي آذربايجان‌غربي:

با هرگونه احتکار،گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد می‌شود

با هرگونه احتکار،گران‌فروشی  و کم‌فروشی برخورد می‌شود

گروه خبر:مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: اصناف آذربایجان غربی منصف هستند و اگر معدود افرادی که بخواهند در این میان با فرصت طلبی معیشت مردم را با احتکار و گران‌فروشی و کم‌فروشی به گروگان بگیرند، هشدار می‌دهیم و مطمئن باشند که تعزیرات حکومتی قاطعانه‌‌ برخورد خواهد کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، حسین نجف زاده در حاشیه بازدید از کارخانه آرد در میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مباحثی که محل گله‌مندی مردم استان است، کیفیت و قیمت نان است که در این راستا از کارخانه آرد شهرستان میاندوآب بازدید کردیم که در آن از محل ورود گندم تا استحصال و خواب آرد، مراحل آزمایشگاهی، وزن کیسه، سبوس گیری و رطوبت آرد مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت و سایر عواملی که در روند نظارت دخیل هستند در این بازدید، افزود: در این بازدید، مشکلات بررسی و مواردی که لازم بود نیز ارائه شد.
وی با بیان اینکه میزان سهمیه گندم به این کارخانه در کارگروه آرد و نان استان پیگیری می‌شود، گفت: لیست توزیع آرد و سبوس از طریق این کارخانه تحویل گرفته شد تا توسط گروهی متشکل از نمایندگان تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن و تجارت به منظور اینکه در محل‌ مصرف هدف توزیع شده یا انحرافی صورت گرفته بررسی می‌شود.
نجف زاده با اشاره به اینکه در صورت انحراف با افراد خاطی برخورد خواهد شد، افزود: در رابطه با برنامه دولت در حذف ارز ترجیحی ممکن است برخی فرصت طلبی کرده و نسبت به احتکار و گران‌فروشی کالاها دست بزنند، توسط کمیته ای که در استان تشکیل یافته‌، تمام دستگاه‌های اجرایی که وظیفه نظارتی دارند سازماندهی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شده و به صورت هدفمند به بازار نظارت و بازرسی می‌کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه بنا براین است که در محل به تخلف رسیدگی و با افراد متخلف برخورد شود، تصریح کرد: این نظارت ها در دو محور تقسیم بندی شده و اساس بر این است که کنترل و نظارت از محل تولید آغاز و تا مرحله خرده فروشی و همچنین کارخانه‌ها و عمده فروشان ادامه داشته باشد.
نجف زاده با بیان اینکه همچنین در این رابطه برای سهولت در دریافت گزارش‌های مردمی سامانه تلفنی ۱۳۵ و سایت ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان در کنار سامانه ۲۲۴ سازمان صمت راه‌اندازی شده‌است، اظهار کرد: تلاش بر این با هم‌افزایی و تعامل‌ بتوانیم بر بازار نظارت کنیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


5 × هفت =