عملیات اجرایی سد دیرعلی سلماس پس از ۹ سال توقف آغاز می‌شود

عملیات اجرایی سد دیرعلی سلماس پس از ۹ سال توقف  آغاز می‌شود

گروه خبر: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سد دیرعلی سلماس از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ توقف عملیات شده بود گفت: امسال اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال جهت احیاء کد ردیف اعتباری جذب شد.
یعقوب رضازاده ، با اشاره به اینکه سد دیرعلی سلماس از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ توقف عملیات شده بود اظهار داشت: امسال اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال جهت احیاء کد ردیف اعتباری جذب شد.
وی تصریح کرد: همچنین مشاور پروژه مشخص شده و اجرای عملیات به تیر و مرداد ماه سال ۱۴۰۰ موکول شده است.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین موافقت اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه آبخیز رودخانه دیرعلی سلماس محقق شده، ضمن اینکه تامین ۱۰۰ درصدی آب کشاورزی شبکه زولا و دریک انجام شده است.
وی افزود: در روزهای گذشته، افزایش دبی آب شرب شهرستان از ۲۰۰ لیتر در ثانیه به ۵۰۰ لیتر در ثانیه از سد زولا صورت گرفته است.
رضازاده در ادامه از پیگیری و تحقق پروژه گازرسانی به ۸ روستای محور کتبان شامل اصلانیک، حق وران، زنگو، کتبان، لیلوس، ماته خرپه، همت آباد و نظرآباد خبر داد و اظهار داشت: برای این پروژه ۲۰۲ میلیارد ریال جذب اعتبار شده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازتسنیم، وی افزود: پروژه گازرسانی به ۶ روستای محورسنجی شامل روستاهای علی بلاغ، آغ برزه، خورخورا، سنجی، هپلران و قزل کند با جذب اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال نیز انجام شده است و از سوی دیگر گازرسانی به روستاهای گبرآباد، گل آدم، دریک، شورگل، میناس، خان تختی و تمر نیز محقق شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاه


2 × شش =