با این ۲۰ نکته عزیزتان را از غم نجات دهید

با این ۲۰ نکته عزیزتان را از غم نجات دهید

گروه خانواده و سلامت:اگر فرد مورد علاقه شما از مشکلی رنج می‌برد، ممکن است فکر کند باید به تنهایی به مقابله با آن برود؛ چون نمی‌خواهد با مشکلاتش سر بار مردم باشد و از مردم تقاضای کمک نخواهد کرد.
به او متذکر شوید بیشتر افراد تمایل دارند به او کمک کنند. اگر فرد مورد علاقه‌تان درست همین حالا در شرایط سختی به سر می‌برد، می‌توانید برای کمک به رفع مشکلاتش چیزهایی را به او یادآوری کنید.
دقت داشته باشید در مورد فردی که در دشواری و شرایط سخت قرار دارد، مهم‌ترین اصل این است که صدای شما اطمینان‌بخش و رفتار شما درخور و مناسب باشد.
۱٫ همه چیز عادی است
افراد وقتی در گرفتاری هستند غالباً با ایجاد انتظارات غیرواقعی از خود، احساس بدی در درون‌شان ایجاد می‌کنند. آن‌ها خودشان را برای داشتن بعضی از مشکلات سرزنش کرده و احساس می‌کنند نمی‌توانند از عهده حل آن‌ها بربیایند. به کسی که دوستش دارید یادآوری کنید افراد کمی نیستند که همین الان در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات هستند. شما او را دوست دارید و در اوقات خوب و بد یاری‌اش خواهید کرد.
۲٫ تو تنها نیستی
همدردی کردن با کسی که گرفتار مشکلی است، می‌تواند به او احساس بهتری بدهد. او این را درک می‌کند و دیگر حس نمی‌کند غم دنیا را به‌تن‌هایی به دوش می‌کشد. به او یادآوری کنید دیگران هم این مشکل را داشته‌اند و راهی برای حل آن پیدا کرده‌اند. تنها دانستن این نکته که تنها نیستند، به چنین افرادی کمک می‌کند تا احساس تنهایی کمتری بکنند و امیدواری بیشتری داشته باشند.
۳٫ از حس تقصیر رها شو
گاهی اوقات افراد وقتی گرفتار یک مشکل هستند، دوست دارند خودشان یا دیگران را به خاطر پیشامدی که برای آن‌ها رخ داده، سرزنش کنند. طبیعی است که در ابتدا احساس عصبانیت و ناامیدی را بیان بکنند، اما غوطه‌ور شدن در ناامیدی و سرزنش باعث می‌شود احساس بدتری داشته باشند و انرژی‌شان به هدر برود. به فرد مورد علاقه‌تان کمک کنید بداند راه برون رفت از مشکل، به دنبال راه حل گشتن است و سرزنش کردن و معلق ماندن در عصبانیت مشکلی را حل نمی‌کند.
۴٫ تلاش کردن تو را قوی‌تر می‌سازد
دانایی، توانایی و پویایی؛ همگی می‌توانند برآمده و ایجاد شده از شرایط دشواری به وجود بیایند. به کسی که دوستش دارید کمک کنید ببیند چگونه این سختی‌ها باعث رشد انسان‌ها می‌شود، حتی اگر به نظر بیاید انسان را در شرایط جهنمی قرار می‌دهند! خیلی مهم است که شما این حرف‌ها را با چرب‌زبانی و از جایگاه یک رییس به او نگویید. مخصوصاً به فرد مورد علاقه‌تان توانایی‌های جدیدی را که در این مشکلات به دست می‌آورد، یادآوری کنید.
۵٫ یک گام به عقب بردار
وقتی افراد در زمان سختی به سر می‌برند، دیدگاه معمول خود را از دست می‌دهند چرا که حس می‌کنند در باتلاق مشکلات گیر کرده‌اند. به او یادآوری کنید یک قدم از موقعیت خودش فاصله بگیرد تا با دید بهتری بتواند به مشکلاتش بنگرد.
۶٫ هیچ چیزی تا ابد به درازا نمی‌کشد
بدترین اتفاق برای افراد در زمان سختی این است که فکر کنند این شرایط برای همیشه ادامه خواهد داشت، اما در واقعیت، هیچ چیز تا ابد ادامه نخواهد داشت؛ نه بدترین احساسات و نه وخیم‌ترین پیشامدها. یادآوری این نکته به فرد مورد علاقه‌تان می‌تواند به او کمک کند تا روشن‌بینی لازم را به دست آورد و در همان شرایط، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.
۷٫ گام‌به‌گام پیش برو
شرایط سخت می‌تواند احساسات پیچیده و سرگردانی برای شخص به همراه داشته باشد. کسانی که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات هستند، امکان دارد احساس از کارافتادگی و عدم توانایی در تصمیم‌گیری داشته باشند. به او یادآوری کنید نباید تمام مشکل را یک‌جا حل کند، اگر او فقط گام اول را درست بردارد خواهد توانست راه را برای حل مشکل هموار کند.
۸٫ به دنبال یک در باز باش
وقتی زندگی یک در را می‌بندد همیشه در دیگری را باز می‌کند. از دست دادن بعضی چیزها همیشه موقعیت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد، اما فقط اگر شخص بخواهد چشمش را به آن باز کند. به فرد مورد علاقه‌تان یادآوری کنید گوش به‌زنگ موقعیت‌ها و راه‌حل‌های تازه باشد.
۹٫ بهترین کاری را انجام بده که می‌توانی
افرادی که گرفتار مشکلات هستند می‌توانند فشار زیادی را متحمل شوند تا گزینه درست را به دست بیاورند، اما این باعث می‌شود، چون انتظارات نابجای آن‌ها برآورده نمی‌شود، احساس ناراحتی بیشتری هم به آن‌ها دست بدهد، پس به فرد مورعلاقه‌تان در شرایط دشواری، یادآوری کنید تا وقتی که آنچه انجام می‌دهد»بهترین کار ممکن« است، فقط همین اهمیت دارد. او باید بداند انجام بهترین کار، کافی است.
۱۰٫ قبلاً هم در شرایط سخت بوده‌ای
اگر کسی که دوستش دارید شرایط سختی دارد، توانایی خود را کمتر می‌بیند. یادآوری این نکته به او که قبلاً هم لحظات سختی را سپری کرده است این فایده را دارد که حواسش باشد بالاخره یک پایان برای مشکلاتش وجود خواهد داشت. در این صورت افراد توانایی این کار را هم حفظ می‌کنند که به راه‌حلی برای مشکلات خود برسند.
۱۱٫ تو شجاع هستی
بیشتر افرادی که در حال مواجهه با مشکلات هستند از قبول این واقعیت که تا چه حد آدم‌های قوی و شجاعی هستند سر باز می‌زنند و ممکن است خودشان را ضعیف و مشوش ببینند، پس به او یادآوری کنید شجاعت، فقدان ترس نیست. شجاعت رضایت به رفتن راهی است که از قدم گذاشتن در آن هراسان بوده است.
۱۲٫ هر روز اتفاقات خوبی می‌افتد
درگیری با مشکلات ممکن است انسان را به سوی یک نوع طرز تفکر منفی سوق دهد. وقتی شخصی واقعاً اوقات به شدت سختی را می‌گذراند و با چیزی مثل افسردگی و پریشانی سروکار دارد، اگر به طور مدام هم دعوت به شادی شود اثری در وی ندارد، اما اگر از او درباره چیزهای خوبی که در زندگی دارد بپرسید و از چیزهایی که به خوبی پیش می‌رود و اینکه در زندگی‌اش چه چیزی به دست آورده است، حتماً حس بهتری پیدا می‌کند. این نکات به او کمک می‌کندکه حتی در تاریکی مطلق، کورسویی به سوی امید داشته باشد.
۱۳٫ به آنچه به دست می‌آوری، فکر کن
حتی اگر کسی مشکلات خاصی دارد همیشه موقعیت بهتری برای او ممکن است فراهم شود. هم دوستان واقعی خودش را در مشکلات خواهد شناخت و هم موقعیتی به‌دست آورده است که شکیبایی و استحکام شخصیت و توانایی خود را در حل مشکلات افزایش بدهد. همیشه در مشکلات و شرایط دشوار روزنه نوری وجود دارد. به فرد مورد علاقه‌تان کمک کنید تا این روزنه را پیدا کند.
۱۴٫ اشتباه تو نیست
وقتی افراد با مشکلات روبه‌رو می‌شوند گاهی آن‌ها را خیلی شخصی می‌بینند و باور می‌کنند مشکلات برای تنبیه آنهاست که بر سرشان نازل شده است. اگر فرد مورد علاقه‌تان با این مشکل مواجه است یادآوری این نکته به او باعث می‌شود احساس سبکی و رهایی کند.
۱۵٫ عالی بودی
اعتبار بخشیدن به شخص، برای تلاش او، می‌تواند تغییر زیادی در حال و روزش ایجاد کند. اگر کسی در حال تلاش است ممکن است به کار سخت خودش آگاه نباشد. ستایش کردن او می‌تواند حس پاداش و قدردانی را برایش به ارمغان بیاورد.
۱۶٫ روی همین لحظه تمرکز کن
اغلب مردم زمان سخت خود را با نگرانی برای آینده و تأسف برای گذشته سخت‌تر می‌کنند. آن‌ها با فکر کردن به گذشته خودشان که بد رفتار کرده‌اند یا در آن شکست خورده‌اند، احساس ناخوشایند فعلی‌شان را افزایش می‌دهند. آن‌ها از این می‌ترسند که سختی کنونی، مشکلات بیشتری برای‌شان به ارمغان بیاورد. به او یادآوری کنید روی همین لحظه تمرکز کند، زیرا این لحظه، تنها قسمتی از داستان است که می‌تواند همین حالا آن را تغییر دهد.
۱۷٫ هیچ چیز آخر دنیا نیست
هیچ مشکلی چه کوچک و چه بزرگ نمی‌تواند شما را از ادامه دادن مسیر زندگی باز دارد. شما می‌توانید کسی را که دوستش دارید با این نکته دلگرم کنید که همه چیز می‌گذرد. او راهی پیدا می‌کند تا با این مشکل هر قدر هم که سخت باشد کنار بیاید، فقط به شرطی که به تلاش ادامه بدهد.
۱۸٫ با خودت مهربان باش
وقتی کسی با شرایط سختی مواجه می‌شود، ممکن است به خاطر مشکلاتش احساس ناامیدی کند، به سمت آسیب رساندن به خودش برود و حتی یک دقیقه به خودش برای رهایی از این مشکل وقت ندهد. به او یادآوری کنید دوره‌های دشوار زندگی وقتی قابل تحمل‌تر می‌شوند که ما با خودمان مهربان‌تر باشیم. او اجازه دارد زمانی برای خندیدن داشته باشد، زمانی را برای خودش بگذارد و با دیگران هم رفت‌وآمد کند. کم کردن استرس، به او کمک می‌کند با قدرت و انرژی جدیدی به سراغ مشکل خود برود.
۱۹٫ همه کمک می‌خواهند
اگر فرد مورد علاقه شما از مشکلی رنج می‌برد، ممکن است فکر کند باید به تنهایی به مقابله با آن برود؛ چون نمی‌خواهد با مشکلاتش سر بار مردم باشد و از مردم تقاضای کمک نخواهد کرد. به او متذکر شوید بیشتر افراد تمایل دارند به او کمک کنند. دلیل اینکه مردم توانایی‌های زیادی دارند دقیقاً همین است که می‌توانند به هم کمک کنند. به فرد مورد علاقه خود بگویید کمک بیشتری از مردم بخواهد، زیرا به آن نیاز دارد.
۲۰٫ به خاطر تو اینجا هستم
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از همشهری آنلاین، توانایی نهفته در این کلمات را نمی‌توان دست کم گرفت. به کسی که دوستش دارید یادآوری کنید به خاطر او در کنارش هستید، به حرف‌هایش گوش می‌دهید و اشک‌هایش را پاک می‌کنید. همراهی بدون هیچ گونه قضاوتی و حضور عاطفی در زندگی کسی که دوستش دارید، می‌تواند یک تحول عظیم در مورد اینکه چه احساسی دارد یا چه‌طور از عهده مشکلات بر می‌آید، ایجاد کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 48