نماينده مردم اروميه در مجلس:

باید با فساد درونی و بیرونی قوه قضاییه برخورد قاطع انجام شود

باید با فساد درونی و بیرونی قوه قضاییه برخورد قاطع انجام شود

گروه خبر: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه باید با فساد درونی و بیرونی قوه قضاییه برخورد قاطع انجام شود گفت: حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه باید بدون حاشیه و در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی با فساد و رانت مبارزه کند ضمن اینکه این برخورد باید به صورت قاطع بوده و بدون در نظر گرفتن جایگاه‌های افراد صورت گیرد. به گزارش آرازآذربایجان ، روح‌الله حضرت‌پور طلاتپه نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص آسیب‌هایی که قوه قضاییه را تهدید می‌کند و اولویت‌های رئیسی برای تحول این قوه گفت:‌ حجت‌الاسلام رئیسی سالیان سال در قوه قضاییه بوده و تجارب بسیار خوبی در این خصوص داشته و از نزدیک مشکلات و آسیب‌های این قوه را می‌داند و آن را لمس کرده است.
وی افزود: از انتخاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری تشکر فراوان دارم چرا که این انتخاب بسیار بجا بوده و چون حجت‌الاسلام رئیسی از بدنه قوه قضاییه محسوب می‌شود مورد تأیید بدنه این قوه قرار داشته و بارقه‌های امید را زنده کرده است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: اولویت حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضاییه باید مبارزه با فساد در درون و بیرون قوه قضاییه باشد ضمن اینکه مبارزه با رانت بخش دیگری از اولویت‌های اساسی وی محسوب می‌شود.
حضرت‌پور خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی باید بدون حاشیه و در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی با فساد و رانت مبارزه کند ضمن اینکه این برخورد باید به صورت قاطع بوده و بدون در نظر گرفتن جایگاه‌های افراد صورت گیرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی با مردم صحبت می‌کنیم آنها از نهادینه شدن رانت در ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌ها گلایه داشته و خواهان مبارزه با فساد بدون در نظر گرفتن نام‌ها و جایگاه‌ها هستند.
وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در دوران ریاست حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضاییه باید برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد سریع و قاطع داشته باشد.
حضرت‌پور خاطرنشان کرد:‌ برای مبارزه با فساد نباید در کشور استثنایی قائل بود و هر کس تخلفی را انجام داده باید در انتظار برخورد قاطع دستگاه قضا باشد که رئیسی می‌تواند این امید را در دل مردم برای ورود دستگاه قضایی به این موضوع ایجاد کند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: انتخاب رئیسی در رأس قوه قضاییه می‌تواند خون تازه‌ای را در این قوه ایجاد کند و مردم هم از ۱۵ میلیون پرونده‌ای که در دستگاه قضا وجود دارد به دنبال خاتمه یافتن این پرونده‌ها هستند. این در حالی است که ۳۰ میلیون ایرانی در دستگاه قضا دارای پرونده بوده و به عبارتی نزدیک یک سوم مردم ایران درگیر موضوعات حقوقی و قضایی هستند.
وی گفت: برخی مردم از برخوردهای قضات و رفتارها و رأی آنها گلایه دارند لذا رئیسی باید روابط قوه قضاییه با بدنه مردم و کف جامعه را بهبود ببخشد. نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بخشی از گلایه‌های مردم از قوه قضاییه به رانتخواری و سواستفاده افراد از جایگاه‌شان و پارتی‌بازی ناراحت هستند، افزود: باید قوه قضاییه در دوره مدیریتی آینده خود این نگاه را اصلاح کند. حضرت‌پور گفت: رئیسی با آنکه در قوه قضاییه باید نسبت به کشور نگاه پدرانه داشته باشد اما این پدر باید با سواستفاده‌کنندگان، مفسدین، رانتخواران برخورد قاطع کند ضمن اینکه سیستم قضایی هم باید استثنایی را قائل نشود. وی در پایان اعلام کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از حجت‌الاسلام رئیسی در دوران ریاستش در قوه قضاییه حمایت لازم را انجام خواهد داد ضمن اینکه چنین حمایتی را هم از آیت‌الله آملی لاریجانی داشته است و تعامل موجود بین مجلس و قوه قضاییه همواره وجود داشته و تلاش داریم در دوران جدید مدیریت قوه قضاییه این تعامل را افزایش دهیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


شش + 9 =