مجلس در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها می‌ایستد

مجلس در برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها می‌ایستد

گروه خبر:نماینده ارومیه در مجلس سه گام اخیر غربی‌ها برای ایجاد فشار به ایران برای کوتاه آمدن از برنامه هسته‌ای خود را تشریح کرد. به گزارش آراز آذربایجان ،وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به قطعنامه سه کشور اروپایی علیه ایران و موافقت شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با آن اظهار داشت: این حرکت شورای حکام را می‌توان در راستای دو گام اخیر غربی‌ها در برخورد با ایران تحلیل کرد.
وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر ۳ اتفاق رخ داده که نشانگر ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای کوتاه آمدن از برنامه هسته‌ای خود است، افزود: اولین گام توئیت اخیر ترامپ درباره مذاکره با ایران بود که در آن اعلام کرد اگر ایران مایل به مذاکره باشد بهتر این است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد که وزیر امور خارجه نیز نسبت به این توئیت واکنش مناسبی نشان نداد و در گفت‌وگویی اعلام کرد که شانس پیروزی ترامپ در انتخابات بالای ۵۰ درصد است که این خود نوعی پالس مثبت به توئیت ترامپ بود.
نماینده ارومیه در مجلس گام دوم را حرکت ضد ایرانی اخیر کنگره آمریکا دانست و ادامه داد:اخیراً جمهوری‌خواهان افراطی بر روی طرحی در حال کارکردن هستند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید می‌کند که جوهر این طرح این است که جمهوری‌خواهان می‌خواهند دست رئیس‌جمهور آتی آمریکا را برای کوتاه آمدن در برابر ایران و راه مذاکرات را ببندند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گام سوم را قطعنامه سه کشور اروپایی علیه ایران و پذیرش از آن سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست و عنوان کرد: در حالی که ایران در چند سال اخیر بیشترین همکاری را با آژانس داشته روز گذشته در بی‌عدالتی محض قطعنامه‌ای علیه کشورمان به تصویب رسید.
جلال‌زاده با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کرده است، افزود: همانطور که نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد آژانس بیشترین بازدیدها را از تاسیسات هسته‌ای کشورمان انجام داده است و هر زمانی که بحث بازدید وجود داشته ایران امکان این موضوع را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: اگر قرار به بازدید از تاسیسات هسته‌ای کشورمان باشد باید آژانس مستندات متقن خود را ارائه کند نه اینکه براساس اظهارات بی‌پایه و اساس نخست وزیر کذاب رژیم صهیونیستی درخواست بازدید داشته باشد.ایران طبق برجام حق دارد که از آژانس مستندات متقن را درخواست کند.
نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: اینکه سه کشور اروپایی که از ایران درخواست داشتند در برجام بماند و خروج کشورمان از برجام را مراقبت می‌کردند دست به چنین اقدامی زده‌اند باید بیشتر بررسی شود و مراقبت‌های لازم از سوی مسئولان کشور در این زمینه انجام شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه مسئولان کشور باید به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام بیش از گذشته توجه داشته باشند، اظهار داشت: باید به دور از شتابزدگی و عاقلانه با این سه‌گامی که برای ایجاد فشار بر ایران طراحی شده مقابله کرد و آنها را از یکدیگر جدا نپنداریم.
جلال‌زاده با بیان اینکه اروپایی‌ها به مانند گذشته از داخل ایران تحلیل و درک درستی ندارند، اضافه کرد: اینکه ایران بیشترین همکاری را با آژانس در برنامه هسته‌ای خود دارد و بازهم عیله آن قطعنامه صادر می‌شود بیانگر این است که زیاده‌خواهی غربی‌ها تمامی ندارد و به هر میزان که ما در مقابل آنها کوتاه بیاییم آنها بر دامنه‌ خواسته‌های خود می‌افزایند.
وی اظهار داشت: قطعاً رویکرد مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی حمایت از دانشمندان هسته‌ای کشور و تقویت بنیه هسته‌ای کشور است و در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها کوتاه نخواهد آمد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


7 − = دو