نماينده مردم اروميه در مجلس:

بازداشت نیروی های آمریکایی نشانه اقتدار نیروهای مسلح ایران است

بازداشت نیروی های آمریکایی نشانه اقتدار  نیروهای مسلح ایران است

گروه خبر:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در آبهای خلیج فارس و با بیان اینکه مجلس قدردان نیروهای مسلح است، گفت: این اقدام نشانه اقتدار نیروهای مسلح ایران در پاسداری از امنیت مرزهاست و آزادی آنها هم با توجه به عذرخواهی و ورود اشتباهی آنها به آب_های ایران بوده است.
جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بولتن با اشاره به بازداشت سرنشینان دو قایق نظامی آمریکایی در آب های ایران از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: چون این ملوان ها به طور غیرقانونی وارد آب های ایران شده بودند و حریم آبهای ایران را نقض کردند، بازداشت شدند و آمریکا هم از نقض حریم ایران عذرخواهی کرد.
وی با اشاره به تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی با مقامات ایران برای آزادی این نظامیان گفت: با توجه به اینکه ورود آنها به آبهای ایران به دلیل نقض فنی در قایق ها بوده و از طرف دیگر فرمانده این ۲ قایق رسما عذرخواهی کرده بود این ملوانان آزاد شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این دو قایق در حالی توقیف شدند که ناوگروه هواپیما بر “ترومن” آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین_المللی نزدیک محل توقیف شناور و ناوگروه هواپیمابر “شارل دوگل “فرانسه نیز در شمال شرقی این جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده اند، تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری شوخی ندارند و در پاسداری از حریم کشور بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و منافع ملی اقدام می_کنند.
جهانگیرزاده از بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و افزود: قطعا ما در جلسه روز یکشنبه کمیسیون این موضوع را بررسی و پیرامون آن تبادل نظر خواهیم کرد.
وی خطاب به نیروهای آمریکایی و نیروهای دیگر کشورها گفت: بدانید که دلیرمردان نیروهای مسلح شبانه روز و بطور دقیق در حال پاسداری از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور هستند و با کوچکترین تعرض واکنش سریع نشان داده و به وظایف خود عمل خواهند کرد.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس پشتیبان نیروهای مسلح است و از این اقدام قاطع نیروهای مسلح قدرانی خواهد کرد.
در ساعت ۱۶:۳۰ سه‌شنبه مورخ ۲۲/۱۰/۹۴ دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.
بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر “ترومن” امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر “شارل دوگل “فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب_های بین المللی در حال گشت زنی بوده است.
سرنشینان شناورهای امریکایی شامل ۹ مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند که بعدازظهر روز چهار شنبه در آبهای بین المللی رها و آزاد شدند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


9 + یک =