معاون دادستان کل کشور در اروميه:

اهتمام مسوولان استان‌های مرزی عامل اصلی جلوگیری از خروج دام است

اهتمام مسوولان استان‌های مرزی عامل اصلی جلوگیری  از خروج دام است

گروه خبر: معاون دادستان کل کشور گفت: مسوولان در امر قاچاق دام به خارج از کشور از طریق مرزهای غربی توجه ویژه کنند تا بتوان به صورت کامل مانع خروج احشام از مرز شویم.
به گزارش آراز آذربایجان،سعید عمرانی در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای پرونده های قاچاق کالا و ارز موضوع بند چ ماده ۱۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: مسوولان در کنار جلوگیری از خروج احشام از مرز، به مشکلات دامداران استان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند. وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی از نظر استراتژیکی وضعیت بسیار خاص و ویژه ای دارد که این شرایط خاص و نوار مرزی طولانی این استان با چندین کشور و نیز فراوانی جرایم امنیتی و قاچاق در مرزهای این استان می‌طلبد که مسوولان آن در همه حوزه‌ها فعالیت‌های مضاعف و با برنامه را انجام دهند.
معاون دادستان کل کشور گفت: کار ما در دستگاه قضایی امانتداری است و باید در تصمیم گیری‌ها مواظب هر گونه لغزش و انحراف باشیم.
عمرانی ادامه داد: اکنون قوه قضائیه در راه تحول گام نهاده است و این تحول کار جهادی می‌خواهد؛ به خصوص در امر قاچاق باید کار جهادی و انقلابی صورت گیرد که بهترین حمایت از تولید داخلی و بهترین راه حمایت از اقتصاد کشور است. دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه به عزم دستگاه‌های مرتبط در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در کنار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و تعزیرات حکومتی عزم خود را جزم کرده است که ریشه قاچاق در استان را بخشکاند و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
مصطفی حبیبی ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها جرم است بلکه اقتصاد کشور را فلج می کند و تولید داخل را به تعطیلی می‌کشاند؛ در واقع مبارزه با پدیده قاچاق کالا نوعی حمایت از تولید داخل و رونق آن محسوب می شود.
در ادامه این جلسه حبیبی دادستان مرکز استان به عزم دستگاههای ذیربط در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت : دستگاه قضایی استان در کنار دستگاههای انتظامی و امنیتی و تعزیرات حکومتی عزم خود را جزم کرده است که با یاری خداوند متعال ریشه قاچاق در استان را بخشکاند و در این راه از هیچ تلاش وکوششی دریغ نخواهد کرد.
حبیبی ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها جرم هست بلکه اقتصاد کشور را فلج می کند و تولید داخل را به تعطیلی می کشاند و آثار شوم و جبران ناپذیری در اجتماع به جا می گذارد در واقع مبارزه با پدیده قاچاق کالا نوعی حمایت از تولید داخل ورونق آن می باشد.
حبیبی در پایان صحبتهای خود گفت: این جلسه در ایجاد هماهنگی بیشتر بین مسئولین دادستانی کل کشور و مسئولین استانی عضو کارگروه بسیار موثر بوده و تعامل بیشتری را به همراه خواهد داشت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 9