مديرکل راه آهن آذربايجان:

امکان فنی برای برقی کردن خط آهن آذربایجان فراهم است

امکان فنی برای برقی کردن خط آهن آذربایجان فراهم است

گروه خبر: مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: امکانات زیربنایی و فنی برای برقی کردن خط آهن آذربایجان فراهم بوده و این مهم جزو اولویت های راه آهن جمهوری اسلامی است.
شاپور ارصلانی افزود: ۸۰ درصد مسیر فعلی خطوط راه آهن آذربایجان در این طرح برقی می شود و برای افزایش ظرفیت و سرعت قطار مسیرهای جدیدی از جمله مسیر میانه – بستان آباد اجرا می_شود.
وی یادآوری کرد: در صورت برقی کردن خط آهن تهران – تبریز زمان سفر تا حدود یک سوم کاهش می یابد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان اظهار کرد: برقی کردن خطوط تهران – مشهد، تهران – شمال و تهران – تبریز در اولویت های اول تا سوم راه آهن و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
ارصلانی ادامه داد: در صورت اجرا و برقی کردن خط آهن تهران – مشهد، خط آهن تهران – تبریز و به عبارتی خط آهن مرز سرخس تا مرز رازی نیز برقی می شود.وی گفت: مطالعات خط آهن تهران – مشهد انجام و در دست اقدام است که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی این طرح در سال آینده آغاز می شود.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران است و محورهای تبریز – تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل ۲۸ ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است، محدوده این ناحیه را تشکیل می‌دهد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


یک + 7 =