امروز راه دشمن ستیزی مبارزه با فقر و فساد است

امروز راه دشمن ستیزی مبارزه با فقر و فساد است

گروه خبر: امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه هدف دشمنان برای دست‌یابی به اهدافشان، گسترش فقر، فساد و تبعیض در کشور است گفت: هر کس می‌خواهد با آمریکا و دشمنان مبارزه کند باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه و به مردم خدمت کند. به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه میاندوآب با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد : بی‌تردید فقر، سبب تزلزل می‌شود و باید مسوولان کشور، با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و صادقانه، درآمد سرانه کشور را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بود بنابراین باید این انقلاب به انقلاب اقتصادی نیز تبدیل شود.
امام جمعه میاندوآب تاکید کرد: بی‌تردید فساد در زمینه‌های مختلف مانند اداری، اخلاقی و کاری می تواند زمینه ساز انحطاط و نابودی یک حکومت و دولت شود.وی با تاکید بر اینکه تبعیض و ناعدالتی یکی از اصلی‌ترین عوامل انحطاط است تصریح کرد: بنابراین مسوولان باید به آن توجه داشته و مراقب باشند.حسن‌زاده با اشاره به اینکه هدف دشمنان برای دست‌یابی به اهدافشان، گسترش فقر، فساد و تبعیض در کشور است اظهار کرد: هر کس می‌خواهد با آمریکا و دشمنان مبارزه کند باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه و به مردم خدمت کند.
حسن زاده گفت: مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند و اگر دولتی به آنها خدمت نکند، او را کنار می زنند.امام جمعه میاندوآب، فساد را دومین عامل انحطاط حکومت ها و دولت ها برشمرد و اظهار کرد: فساد در زمینه های مختلف مانند اداری، اخلاقی، کاری و… می تواند زمینه ساز انحطاط و نابودی یک حکومت و دولت گردد.
وی تبعیض را دیگر عامل انحطاط عنوان و تصریح کرد: تبعیض و ناعدالتی یکی از اصلی ترین عوامل انحطاط است و لذا مسئولان باید به آن توجه داشته و مراقب باشند.حسن زاده با بیان اینکه باید به این توجه داشت که معیار و ملاک باید شایسته سالاری باشد نه هم ستادی و هم گروهی بودن، اظهار کرد: اگر مردم را ولی نعمت خود بدانیم و به آنها خدمت کنیم، هزاران آمریکا نیز نمی توانند کاری از پیش برند.
وی با اشاره به اینکه هدف دشمنان برای دست یابی به اهدافشان، گسترش فقر، فساد و تبعیض در کشور است، افزود: هر کس می خواهد با آمریکا و دشمنان مبارزه کند باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه و به مردم خدمت کند.
حسن زاده با تقدیر از اداراتی که در مناطق محروم به محرومیت زدایی مشغول هستند، تصریح کرد: مسئول نباید وقت کاری برایش معنا داشته باشد بلکه بر مسئولان واجب است با تمام توان به فکر خدمت به مردم باشند.همچنین امام جمعه مهاباد گفت: اسلام پیام صلح و مهربانی برای جهانیان است و این دین آسمانی هیچ نسبتی با خشونت علیه زنان ندارد. ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به روز ۲۵نوامبر، معادل با چهارم آذرماه و روز جهانی »مبارزه با خشونت علیه زنان« افزود: درس اصلی که تمامی مسلمانان از تعلیمات اسلام دریافت می‌کنند، ایجاد صلح و آرامش در جهان، احترام به هم‌نوع و ارزش قایل شدن به مقام زن است.وی ادامه داد: خشونت علیه زنان علاوه بر امنیت جامعه، سلامت آن را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد و باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت به جامعه می‌شود.
ماموستا امامی با بیان اینکه واژه خشونت تنها مربوط به بعد جسمانی نیست، اضافه کرد: بسیاری از رفتارهای تبعیض‌آمیز، اختیار، سلب و آزادی به صورت نهان از اعمال خشونت‌آمیز علیه زنان تلقی می‌شود که در دین اسلام نکوهیده است و بر برابری زن و مرد تاکید دارد.وی عنوان کرد: امروزه نگاه‌های آلوده در خیابان و فضای مجازی به زن نه تنها موجب اذیت و آزار زنان می‌شود بلکه جامعه را از بین می‌برد و به پویایی مردان جامعه هم لطمه می‌زند.
امام جمعه مهاباد با اشاره اینکه برتری انسان‌ها به برتری تقوای آنان است، اظهار داشت: بسیاری از کارفرمایان و صاحب‌کاران مشاغل خود را برای پرداخت حقوق کمتر و بیمه نکردن به زنان واگذار می‌کنند در حالی که باید شرایط برابر زن و مرد فراهم باشد.
وی با اشاره به اینکه فردی که مورد خشونت قرار می‌گیرد خشونت را در زندگی خود تکرار می‌کند، ادامه داد: خشونت علیه زنان موجب تنش در خانواده می‌شود و عوارض بدی در تربیت فرزندان ایجاد می‌کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


چهار + = 10