رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان¬غربي:

یک سوم اقلیم ایران با خشکی دریاچه ارومیه تهدید می شود

یک سوم اقلیم ایران با خشکی دریاچه ارومیه  تهدید می شود

گروه خبر:رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی از برگزاری نشست ویژه با معاون اول رئیس جمهور برای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه خبر داد.
همایون هاشمی ، در رابطه با تاثیر عدم تخصیص اعتبار از سوی دولت در سال ۹۶ برای احیای دریاچه ارومیه گفت: بنده بر اساس آخرین مکاتباتی که با معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت دریاچه ارومیه انجام دادم، بر این امر تاکید کردم، که به نظر می‌رسد دریاچه ارومیه از اولویت‌های دولت خارج شده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور با رد این موضوع که دولت نسبت به دریاچه ارومیه بی‌تفاوت بوده، مقرر کرد تا جلسه‌ای را با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی به منظور ارائه دفاعیات آنها برگزار کنیم.
وی یادآورشد: نگرانی در مورد وضعیت دریاچه ارومیه روزبروز تشدید می‌شود و متاسفانه اقداماتی نیز که در سال‌های اخیر انجام داده شده، عمدتا به دلیل کمبود منابع ابتر باقی مانده و تا حدودی هم پراکندگی در هزینه‌کردها صورت گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، در ارائه راهکار برای احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: در وهله اول اقداماتی که در خصوص احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته باید به اتمام برسد، انتقال آب از رودخانه زاب به این دریاچه باید عملیاتی شود، همچنین از ستاد احیای دریاچه ارومیه به عنوان نهاد علمی و اجرایی در جهت اجرای سایر فرمول‌هایی که در دستورکار دارد حمایت مالی شود تا حداقل چند برنامه عمده را در این مدت کوتاهی که فرصت داریم، مورد بازنگری قرار دهند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از خانه ملت، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ما در مورد دریاچه ارومیه با یک اتفاق نگران‌کننده و خاص روبرو هستیم، که نمونه آن در جهان وجود ندارد و می‌تواند بیش از یک سوم اقلیم ایران را دستخوش تغییرات زیست محیطی کند، بنابراین همین نگرانی کافی است تا دولتمردان آستین‌ها را بالا بزنند و مانع از بروز اتفاقی وحشتناک در حوزه محیط زیست کشور شوند./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


5 − یک =