نماينده مردم سلماس در مجلس:

امارات باید پیش‌شرط‌هایی را برای مذاکره با ایران بپذیرد

امارات باید  پیش‌شرط‌هایی را برای مذاکره  با ایران بپذیرد

گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی همواره از برقراری ارتباط با کشورهای همسایه در صورتی که واقعا به دنبال ایجاد ثبات در منطقه باشند، استقبال می‌کند اما پیش‌شرط‌هایی برای آن وجود دارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، شهروز برزگر کلشانی ، در واکنش به تلاش امارات متحده عربی برای برقراری مذاکره با ایران گفت: امیدواریم امارات به جایگاه اصلی خود بازگشته و به دور از حمایت از برخی از کشورهای منطقه که به دنبال ایجاد تنش هستند، ثبات را برای آن رقم بزند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نظر ما بر این است که کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران باید امنیت منطقه را با گفتگوهای چندجانبه حل کنند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا لازم است پیش شرط هایی برای پذیرش مذاکره با امارات داشته باشیم، اظهار داشت: سیاست های جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی عدم دخالت کشورهای خارجی در منطقه است و عدم قرارگیری خاک سرزمین آنها در اختیار دشمنان قسم خورده ایران است که باید این اصول را رعایت کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید ایران را به عنوان کشور دوست و همسایه پذیرفته و به دنبال هم‌زیستی مسالمت‌آمیز باشند و این موارد همه به عنوان پیش شرط هایی برای پذیرش گفتگو با آنها است.
به گزارش خانه ملت، روابط امارات و ایران از زمستان سال ۹۴ تا کنون در نوعی اغما به سر می برد چرا که حکومت ابوظبی و در رأس آن محمد بن زاید ولیعهد امارات در همراهی با عربستان سعودی رویکرد خصمانه‌ای را علیه ایران پیگیری کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در قالب»گروه_بی« به تشریح مختصات آن پرداخت و در عین حال پیشنهادهایی همچون »تشکیل مجمع گفت وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس«و یا »امضای معاهده منع تجاوز« مطرح کرد تا کشورهای همسایه را به کاهش تنش فرا بخواند اما همواره این پیشنهادات بدون پاسخ مانده است./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


9 − = شش