استاندار آذربایجان‌غربی:

اقدامات اجرایی برای رفع مشکل ساکنان اراضی حاشیه شهر ارومیه سرعت گیرد

اقدامات اجرایی برای رفع مشکل ساکنان اراضی حاشیه شهر ارومیه سرعت گیرد

آرازآذربایجان،با اشاره به رفع مشکل بخش قابل توجهی از ساکنان اراضی حاشیه شهر ارومیه با تصمیم انقلابی اتخاذ شده در الحاق این زمین ها به محدوده شهری گفت: البته باید نتایج این امر برای مردم ملموس باشد که در این خصوص، نهادهای مسوول وظیفه بسیار سنگینی در تسریع اقدامات اجرایی دارند.
محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات تعاونی های مسکن شهر ارومیه افزود: این امر با هماهنگی صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی و قضایی استان به سرانجام رسیده است.
وی اضافه کرد: در این راستا، توان قابل توجهی برای رفع مشکلات دههاهزار نفر از مردم ارومیه صرف شد که نتیجه آن به نفع مردم بود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به مشکلات قابل توجهی که مردم دارند، این تصمیم و اجرایی کردن آن می تواند بسیار امیدوارکننده و برای ساکنان این مناطق خوشحال کننده باشد.
معتمدیان اظهار کرد: البته یکی از مشکلات شهر ارومیه، نبود کمربند سبز است که باید مطالعات این امر انجام شده و این کمربند اجرایی شود.
وی تاکید کرد: صیانت از حریم شهر بر عهده دستگاه های اجرایی و نهادهای مسوول است که باید به وظایف خود در این خصوص با قوت و قدرت عمل کنند.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این جلسه با قدردانی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی برای رفع مشکل ساکنان حاشیه شهر ارومیه گفت: یکی از عوامل حاشیه نشینی و رشد نامتوازن شهر، نبود کمربند سبز است.
ناصر عتباتی افزود: این کمربند، یک حریم و یک بازدارنده بوده و در خیلی از استان ها، ۸۰ تا ۹۰ درصد این کمربند اجرایی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در حاشیه این جلسه اظهارکرد: در این جلسه در خصوص بررسی محدوده شهر و حریم آن بحث و بررسی و اعلام شد که افق طرح جامع جدید شهر ارومیه ١۵ ساله تهیه می‌شود.
سیدمحسن حمزه‌لو اضافه کرد: طرح جامع جدید شهر ارومیه به منظور تأمین نیازهای مسکن و سرریز جمعیت این شهر در قالب الگوهای مختلف سکونت و همچنین تأمین خدمات عمومی بررسی شده است.
وی ادامه داد: طرح جامع شهر ارومیه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق بیش از هزار هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شده است.
وی افزود: با این الحاق اراضی حدود ۱۹ شرکت تعاونی با حدود ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر الحاق شده و مشکلات این تعاونی‌ها رفع می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با الحاق اراضی، ۱۲۴ هزار نفر جمعیت شهرستان ارومیه از آن بهره‌مند شده و مشکلاتشان رفع می‌شود.
در این جلسه در خصوص اقدامات اجرایی در خصوص ساکنان حاشیه شهر و برخی تعاونی های دارای مشکل بحث و تبادل نظر شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 16