افزایش عوارض ورودی به نخجوان عامل اصلی صف کامیون در مرز بازرگان است

افزایش عوارض ورودی به نخجوان عامل اصلی صف کامیون در مرز بازرگان است

آراز اذربایجان- مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز به صورت ۲۴ ساعته فعال است، گفت: علت صف کامیون در این پایانه مرزی در شمال آذربایجان غربی افزایش عوارض ورودی به نخجوان است.
جابر اکبرپور اظهار داشت: عامل اصلی ایجاد صف در مرز بازرگان همین امر بوده و کامیون‌های خروجی از پایانه مرزی پلدشت را نیز به این سمت سوق داده است و این امر موجب کاهش تردد ۹۰درصدی کامیون از مرز جلفا و پلدشت شده است.
وی افزود: همچنین کمبود جا در محوطه گمرک گوربلاغ ترکیه از عوامل دیگر این صف‌ها است.
مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: با آماده سازی ورودی محوطه تیر پارک آنا وطن در منطقه شاهد هدایت کامیون به این تیرپارک و حل مشکل اصلی صف کامیون‌ها خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در ۲۴ساعته گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون پذیرش شده است، اضافه کرد: رایزنی های لازم در این خصوص صورت گرفته و طرف مقابل قول مساعد برای حل این مشکل را در روزهای آتی دادند، تا این صف را به صفر برسانند.
اکبر پور ادامه داد: تمامی ارگان‌های مستقر در پایانه مرزی بازرگان به صورت ۲۴ساعته برای رفاه کامیونداران تلاش می کنند.
فرماندار پلدشت نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قوانین نخجوان، تعرفه های ورودی به این کشور افزایش یافته است.
مهران صفری اضافه کرد : در حال رایزنی با طرف مقابل هستیم تا این تعرفه ها را به نوعی حل کنیم و این امر توسط وزارت امورخارجه صورت خواهد گرفت.
در ۱۱ماهه گذشته امسال ۱۴۵ هزار و ۱۹۹ دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد کرده است.
صف کامیون‌ها امروز در این منطقه حدود ۱۰کیلومتر بود.
آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.
کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 4