دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خبرداد

افزایش بیش از دو برابری شمار بستری کرونایی در آذربایجان غربی

افزایش بیش از دو برابری شمار بستری کرونایی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش قابل توجه و فزاینده بستری کودکان در موج جدید خبرداد.
دکتر جلیل موسوی در گفت و گو با بیان اینکه از آغاز بیماری کرونا در زمستان ۹۸ تا به حال پنج موج آن را پشت سر گذاشته ایم و اکنون به موج ششم آن گرفتاریم، افزود: تا به حال علاوه بر خیل عظیم بیماران سرپایی در استان ۸۹ هزار و ۵۱۸ نفر بیمار بستری کرونایی داشتیم (۵۰۰۶۴ نفر با تست مثبت ،۳۹۴۴۵ نفر با تست منفی ) و متاسفانه تابه حال ۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر جان خود را از دست داده اند( ۷۲۸۹ نفر با تست مثبت ، ۳۳۸۵ نفر با تست منفی ) که بیشترین میزان فوتی در گروه سنی ۶۰ الی ۷۹ سال با ۴۷/۷ درصد و ۴۰ الی ۵۹ سال با ۲۴/۴ درصد شامل می شود.
وی با بیان اینکه با شروع موج ششم از اول بهمن ماه تا کنون ۱۴۷۵ نفر باتشخیص بیماری کرونا ( امیکرون) در بیمارستان های استان بستری شده اند،گفت: از این تعداد ۱۸۷ نفر (۱۲/۶۸ درصد) زیر ۱۴ سال ،۵۸۱ نفر (۳۹/۳۹ درصد ) ۱۴ الی ۵۴ سال ،۷۰۷ نفر (۴۴/۹۳ درصد ) بالای ۵۵ سال داشتند.
این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه آمار به روشنی بیانگر افزایش قابل توجه و فزاینده بستری کودکان در موج جدید است، تصریح کرد:در موج جدید بیشتر مراقب کودکان باشیم ، واکسیناسیون آنها را جدی بگیریم و در صورت مبتلا شدن آنها با مشاهده علائم هشدار دهنده به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنیم.
وی بااشاره به اینکه دو هفته قبل میانگین بستری روزانه ۵۵ نفر بوده در حالی که هفته اخیر میانگین بستری روزانه ۱۱۷ نفر بوده که بیانگر افزایش بیش از دو برابر بستری ها است، گفت: بیماران سرپایی همچنان با شیب تند و تصاعدی به روند خود ادامه می دهند و بیماران بستری و فوتی با شیب ملایم رو به افزایش است. با این روند احتمالا در دو الی سه هفته آینده شاهد پیک موج ششم خواهیم بود.
دکتر موسوی با تاکید بر اینکه تکمیل واکسیناسیون به ویژه در گروه های پر خطر و سنین بالا بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون لازم است ولی کافی نیست و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم لازم است .

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


6 − پنج =