نماينده مردم مياندوآب درمجلس :

افزایش نرخ ارز توطئه و تبانی است

افزایش نرخ ارز توطئه و تبانی است

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب گفت: افزایش نرخ ارز ارزش پول ملی ایران را کم می‌کند و دارایی‌های ملت ایران به خارج از کشور می‌برد، افزایش نرخ ارز قطعا توطئه و تبانی است .
جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در جلسه علنی طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: روز گذشته ارز توسط بانک مرکزی با نرخ ۴ هزار و ۹۴۰ تومان فروخته شد که اگر صرافی‌ها هم ۵ تا ۱۰ درصد به این نرخ اضافه کنند، حدودا ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان دیگر هم به نرخ ارز اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز آثار تورمی دارد، ادامه داد: افزایش نرخ ارز موجب می‌شود پول ملی ایران از ارزش بیفتد و باعث انتقال دارایی های ملت ایران به خارج از کشور می‌شود.نماینده مردم میاندوآب با اشاره به اینکه ۴۰ سال است کویت و امارات نرخ ارز را ثابت نگه داشته‌اند، تصریح کرد: بارها گفته‌ایم که سیاست‌های ارزی و پولی را دنباله روی سیاست های مالی نکنید، اما به این مسئله توجه نمی‌شود.
محبی‌نیا افزود: در این باره نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و نهاوندیان اعلام نظر کردند که نوبخت از این وضعیت گله کرد و گفت که این وضعیت برازنده نیست، اما نهاوندیان در عین ناباوری مطرح کرد که این مسئله ریشه اقتصادی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه باید ریشه گرانی ارز مشخص شود، گفت: متأسفانه ارز را دارند زیرزمینی می‌کنند، باید در این برهه به این مسئله توجه شود چرا که خبری در راه است و باید همه از خواب بیدار شویم.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران، نماینده مردم میاندوآب خاطرنشان کرد: در حالی که کمیسیون تلفیق مجلس نرخ ارز را برای سال ۹۷، سه هزار و۸۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است و هنوز پرونده بررسی بودجه سال آینده بسته نشده است، نرخ ارز از ۵ هزار تومان هم رد شده است، این افزایش نرخ یک توطئه است و به ضعف مدیریتی و تبانی برمی‌گردد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


6 + دو =