ارومیه با ۳۱۵۰ پیوند کلیه در مسیر تبدیل شدن به قطب این عمل پیوندی است

ارومیه با ۳۱۵۰ پیوند کلیه در مسیر تبدیل شدن به قطب این عمل پیوندی است

آرازآذربایجان،فوق تخصص پیوند کلیه معروف به پدر پیوند کلیه در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون در این استان سه هزار و ۱۵۴ پیوند کلیه صورت گرفته است و این استان به عنوان قطب پیوند کلیه در کشور مطرح است.
دکتر علی تقی زاده افشاری با ۴۵ سال سابقه پزشکی از جمله افرادی است که دارای بیشترین تجربه پیوند کلیه به عنوان پدر پیوند کلیه درآذربایجان‌غربی مطرح است.
او تاکنون در تمامی پیوندهای کلیه در آذربایجان‌غربی حضور داشته و تیم را پیوند را مدیریت کرده است.
وی در راستای فرهنگ سازی سیستم اهدای عضو، امروز شنبه به جمع خبرنگاران آمد و حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد که اهدای عضو، موضوعی است که برای فرهنگ‌سازی آن باید رسانه‌ها با مدیریت یکپارچه پرچم بدست شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۱۵۴ پیوند کلیه موفق در استان انجام شده است افزود: برای هر عمل پیوند کلیه ۵۰ نفر در قالب تیم هماهنگ هستند که این تیم برگرفته از نگهبان، پرستار و بیهوشی تا خود جراح است.
تقی‌زاده با اشاره به وضعیت بیماران دیالیزی در استان گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۵۹۳ بیمار دیالیزی در استان بسر می برند که از این بین ۸۱۴ نفر در فهرست انتظار پیوند کلیه قرار دارند.
وی افزود: از میان سه هزار و ۱۵۴ پیوند کلیه ای که انجام شد ، ۲۰۰ مورد به مرگ مغزی مربوط می شود که از عضو کلیه آنها استفاده شده است .
تقی‌زاده با بیان اینکه به طور میانگین هر ساله ۱۰۷ مرگ مغزی در استان روی می‌دهد افزود: با توجه به این آمار می‌بایست ۱۵۰ پیوند در استان انجام شود تا برای همیشه فهرست انتظار پایان یابد اما متاسفانه صرفا پنج درصد از موارد مرگ مغزی مجر به اهدای عضو کلیه می شود .

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


+ 8 = شانزده