مدير امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي اعلام کرد

آغاز ثبت خاطرات بانوان ایثارگر آذربایجان غربی

آغاز ثبت خاطرات بانوان ایثارگر آذربایجان غربی

گروه خبر: مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح ثبت خاطرات بانوان ایثارگر آذربایجان غربی با هدف انعکاس رشادت‌های این بانوان دلیر آغاز شده است.
مریم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان، اظهار داشت: در حال حاضر اجرای طرح ثبت خاطرات بانوان ایثارگر آذربایجان_غربی را با هدف انعکاس رشادت‌های این بانوان دلیر آغاز کرده‌ایم زیرا بانوان زیادی در استان ما کارهای شاخص چه در بدو انقلاب، چه در دفاع مقدس و بعد از آن انجام داده‌اند ولی این فداکاری‌ها در هیچ جایی انعکاس نیافت.
وی این بانوان را ذخایر انقلاب دانست و از اینکه خاطرات و حرکات انقلابی آنها تاکنون ثبت و ضبط نشده است ابراز تاسف کرد و ادامه داد: این قبیل مادران و پدران ذخایر انقلاب هستند که به انحای مختلف باید حفظ شده و اقدامات تاثیرگذار آنها در سرنوشت کشور، باید ثبت و ضبط شود.
دهقان با اشاره به اینکه از تعداد بانوان نقش‌آفرین در بحبوحه انقلاب آمار دقیق در دست نیست ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دقیقه برنامه از خاطرات زنان مبارز ضبط شده به طوری که چهار حلقه سی‌دی آماده شده است، با مبلغی به میزان ۱۰ میلیون تومان باب فعالیت در این زمینه را گشوده‌ایم.
این فعال حوزه زنان از مسئولان بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به دلیل آمادگی برای همکاری در این زمینه تقدیر کرد و گفت: این کار اقدامی هزینه‌بر ولی تاثیرگذار در بستر زمان است، به طوری که تاکنون تعداد محدودی مصاحبه با بانوان مرکز استان انجام گرفته است حال آنکه در شهرستان‌ها نیز بانوان انقلاب زیادی وجود داشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه با وفات یافتن این گنجینه‌های ارزشمند، ما تاریخ انقلاب را دفن می‌کنیم ادامه داد: این بانوان به دلیل کهولت سن از دست ما رفته و همراه خود خاطرات، دل‌های سوخته و حکایات خود را نیز می‌برند، بنابراین اقدام عاجل و حرکت جدی برای ثبت خاطرات آنها باید آغاز شود.
مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان_غربی مادر شهید امینی را یکی از این زنان حماسه‌ساز استان چه بسا کشور عنوان کرد و اظهار داشت: چند سال پیش قبل از آنکه فرصتی برای گفت‌وگوی رسمی با ایشان فراهم شود، این بانو به رحمت ایزدی پیوست در حالی که همچنان با عطر خوش ولایت می‌زیست.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


2 × هفت =