گزارش اختصاصي آراز آذربايجان از سفر معاون امور ساماندهي وزارت ورزش و جوانان به اروميه

احداث فضاهای ورزشی در روستاهای کشور شتاب می‌گیرد

احداث فضاهای ورزشی در روستاهای کشور شتاب می‌گیرد

گروه ورزشی: معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اولین بار در کشور آیین نامه ای برای خدمات رسانی بیشتر به فضاهای ورزشی روستاها تدوین می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق اکبری در مراسم افتتاح فضای ورزشی روباز »روستای گورچین قلعه« ارومیه با بیان اینکه احداث این فضا مقدمه ای برای حرکت در مسیر رشد و توجه به امر ورزش در روستا است، اظهار کرد: ورزش بهترین وسیله برای طی مسیر کمال جوانان است تا آن‌ها به قله های رفیع پیشرفت دست یابند.وی با اعلام اینکه روند تکمیل فضاهای ورزشی در روستا ادامه خواهد داشت افزود: احداث هر پروژه ورزشی بزرگ‌ترین نقش را در سلامتی جوانان آن منطقه دارد که باید هر چه بیشتر آن را مورد توجه قرار داد.علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه فضای ورزشی رو_باز روستای گورچین قلعه در مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است، تصریح کرد: این پروژه شامل یک زمین فوتبال، زمین والیبال و ۴۰ متر فضای سرپوشیده است که عملیات ساخت آن از سال ۹۱ به صورت امانی توسط اداره ورزش و جوانان ارومیه آغاز شده و در سال ۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفت.خلیلی میزان اعتبار اختصاص یافته برای احداث این پروژه و تجهیز آن را ۵۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.در ادامه فضای ورزشی روباز روستای گورچین قلعه ارومیه به دست حسین فاضل برادرزاده شهیدان امامعلی، جانعلی و اسماعیل فاضل مورد بهره_برداری قرار گرفت.
*سالن ورزشی سرپوشیده »روستای گل تپه« افتتاح شد
همچنین اکبری در جریان مسائل و مشکلات ورزشی این روستا قرار گرفت و بر مزار شهیدان این روستا نیز حضور یافت. بعد از افتتاح این پروژه افتتاح سالن ورزشی سرپوشیده »روستای گل تپه« از دیگر برنامه های سفر معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان به آذربایجان_غربی بود.معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاح سالن ورزشی سرپوشیده »روستای گل تپه« با بیان اینکه همزمان با آغاز هفته دولت، تعداد ۹۰ پروژه ورزشی در کشور مورد بهره برداری قرار گرفتند اظهار کرد: میزان کل اعتبارات اختصاص یافته جهت احداث این پروژه‌ها در کشور ۶۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است.اکبری گفت: با افتتاح ۹۰ پروژه، حدود ۱۵۹ هزار متر مربع به فضای ورزشی کشور افزوده شده است.وی افزود: اگرچه کشور ایران از وسعت بالایی برخوردار است، ما اکثر روستاهای کشور فاقد امکانات و فضاهای رفاهی و ورزشی هستند که در آینده مورد توجه خواهند گرفت.معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در خاتمه سخنان خود از تدوین آیین نامه ای برای واگذاری فضاهای نیمه تمام ورزشی به منظور خدمات رسانی بیشتر به روستاها در شهرهای بزرگ خبر داد که از محل درآمد آن‌ها پروژه های روستایی تکمیل خواهد شد.
*آذربایجان غربی چشم انتظار یک تیم فوتبال در لیگ‌های کشوری
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از عدم وجود یک تیم فوتبال از آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مرزی این کشور، سال‌هاست که برای داشتن یک تیم فوتبال در لیگ‌های کشوری چشم انتظار همت و تلاش مسئولان استان و کشور است اما متأسفانه هیچ یک از تلاش‌ها نتیجه نداده است. وی عدم وجود کارخانه‌ها و مراکز مهم صنعتی را یکی از دلایل مهم نداشتن تیم فوتبال در این استان عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده این استان مرزی با وجود اینکه همواره یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در سطح کشور محسوب می‌شود از بسیاری از امتیازات به حق خود محروم بماند. وی اضافه کرد: استان‌هایی همچون کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی به دلیل وجود کارخانه‌های بزرگ صنعتی دارای تیم‌های برتر ورزشی در لیگ‌های و رشته های مختلف هستند. قاضی پور خاطرنشان کرد: تا چه زمانی باید جوانان و فوتبال دوستان این استان برای دیدن یک مسابقه فوتبال به استان‌های هم‌جوار سفر کنند و متحمل صرف وقت و هزینه و رنج سفر شوند و به خاطر این علاقه خود مورد ضرب و شتم در سایر استان‌ها قرار گیرند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت سالن‌های ورزشی در روستاها و مناطق محروم اظهار کرد: تجربه نشان داده هر جا که سخن از ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی است، شاهد کاهش چشمگیر ناهنجاری و بزه_های اجتماعی در بین جوانان می‌شویم. وی برگزاری مسابقات ورزشی بین روستایی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، حضور جوانان روستایی در محیط امن و سالم ورزشی و استفاده از این سالن‌ها در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه را از فواید مهم ساخت سالن‌های ورزشی اعلام کرد.
*سرانه ورزش آذربایجان غربی ۶۳ سانتی متر برای هر نفر است
علی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در مراسم افتتاح سالن سرپوشیده روستای گل تپه ارومیه با اعلام اینکه در حال حاضر۳۵۴ ??? سالن ورزشی در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: با احتساب فضاهای ورزشی سایر ادارات و ارگان‌ها و بخش خصوصی سرانه ورزشی استان به ??۶۳ سانتی متر می‌رسد. وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از فضاهای ورزشی در دست احداث، بیست سانتی متر مربع دیگر به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود. خلیلی با اعلام اینکه برای اتمام و تجهیز پروژه های ورزشی در دست احداث، به غیر از طرح‌های مهر ماندگار که شامل سه ورزشگاه پنج هزار نفری و یک ورزشگاه ??۱۵ هزار نفری ارومیه می‌باشد، اعتباری بالغ بر ۱۲۰??? میلیارد ریال نیاز داریم ت:کمبود اعتبارات مهم‌ترین مشکلات این پروژه‌هاست. مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی توجه به مناطق روستایی و محروم را از اقدامات مهم اداره کل عنوان کرد و گفت: احداث این‌گونه سالن‌ها و فضاهای رو باز ورزشی فرصت خوبی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی آذربایجان غربی است. وی اضافه کرد:این امکانات ورزشی زمانی به منصه ظهور می‌رسد که قهرمانان و فرزندان ما بتوانند در میادین مختلف ملی و بین‌المللی، رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند و قطعا ورزشکاران استان این قابلیت را دارند. وی در خاتمه به ویژگی‌های پروژه سالن سرپوشیده روستای گل تپه ارومیه اشاره و اظهار کرد: این پروژه در مساحتی بالغ بر ۴۶۰??? مترمربع و با اعتبار ? ۳هزار و ۵۰۰??? میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در روستای گل تپه ارومیه احداث شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 9