معاون شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی خبر داد؛

اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا گامی در جهت خواست مردم منطقه

اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا گامی در جهت خواست مردم منطقه

آرازآذربایجان،معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا گامی در جهت خواست مردم منطقه عنوان کرد.
مصطفی دیبایی با بیان اینکه شبکه زولا نیز با ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی فعال است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا برای اهالی منطقه عزم جدی بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح است.
وی با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی زولا ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: اهالی منطقه از اجرای طرح راضی بوده و همواره مصر هستند که طرح تکمیل و خدمات‌رسانی شرکت آب منطقه‌ای در شبکه زولا بیشتر شود که مستلزم تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.
اجرای شبکه دریک نقش مؤثری در احیا دریاچه دارد
دیبایی به اجرای شبکه دریک با ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم‌های انتقال مدرن به صورت لوله‌گذاری موجب کاهش هدر رفت آب در شبکه دریک شده‌است و از آنجایی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هست می‌تواند نقش مؤثری در احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان داشته باشد.
وی در خصوص شبکه شهرچای نیز گفت: این طرح با هدف نیمه مدرن کردن انهار سنتی شبکه پایین دست سد شهرچای از دهه ۸۰ وارد فاز عملیاتی شده و در حال حاضر ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دیبایی افزایش بازدهی اراضی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و کاهش هدر رفت آب کشاورزی را از جمله پیامدهای مثبت اجرای شبکه شهرچای اعلام کرد.
معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: در صورت تأمین اعتبار این طرح در آینده نزدیک تکمیل و به مرحله بهره برداری می‌رسد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه


5 × چهار =